רכילות עסקית

מאסק גרם למוות? אישום חריף נגד האיש העשיר בעולם

הסטארט-אפ שהקים האיש העשיר בעולם כדי להשתיל שבבי מחשב במוחם של אנשים, הודה שהרג שמונה קופים במהלך ניסויי מחקר. מה האשמות הקשות נגד החברה?
מערכת ice |  2
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק)
האם אילון מאסק הסתבך ובענק? חברת שבבי המוח של האיש העשיר בתבל, Neuralink, מודה שהרגה 8 קופים במהלך הניסויים. החשיפה מגיעה בתגובה לתלונה משפטית של קבוצה שמתנגדת לבדיקות רפואיות בבעלי חיים. בסוף ינואר פורצ'ן פרסם פיצ'ר על החברה, Neuralink, שמלבד ההאשמות על התעללות בבעלי חיים, הדגיש תרבות של האשמה, מועדים בלתי אפשריים, והאיש העשיר בעולם בהיותו מנכ"ל שמעלים עין.
הפעולה המנהלית, שהוגשה לארה"ב משרד החקלאות בשבוע שעבר על ידי ועדת הרופאים לרפואה אחראית (PCRM), אומר כי בהתבסס על רישומים שהושגו על ידי הקבוצה, 15 מתוך 23 קופים שקיבלו שתלי מוח שנעשו על ידי Neuralink נאלצו להרדים מאוחר יותר. PCRM האשים את החברה בכך שהכפיפה את הקופים ל"סבל קיצוני".

Neuralink, בבלוג שפורסם באתר האינטרנט שלה, הודתה כי יש להרדים שמונה בעלי חיים במהלך התקופה שבה ערכה מחקר מבוסס בעלי חיים באוניברסיטת קליפורניה בדייוויס. אך החברה הכחישה שכל אחת מהחיות המעורבות במחקר שלה חוותה סבל קיצוני.
החברה אמרה בפוסט בבלוג שלה כי שתיים מהחיות הורדמו "בתאריכי סיום מתוכננים" על מנת לאסוף נתונים מרכזיים שניתן היה להשיג רק בנתיחה. שש החיות האחרות, כך נמסר, הורדמו בעצת הצוות הווטרינרי של UC Davis לאחר שפיתחו מגוון סיבוכים, כולל ארבעה מקרים של זיהום הקשור להשתלת המכשיר, סיבוך אחד שכלל תגובה רעה לדבק הניתוחי בו השתמשו לאטום את החתך, ומקרה אחד שבו שבב המוח נכשל לאחר ההשתלה.
"הפוסט האחרון בבלוג של Neuralink המגן על השימוש שלו ב-23 קופים לניסויים ניתוחיים של השתלות מוח לא משנה את הטיפול הנורא שחושפים הרשומות הציבוריות", אמר דובר PCRM. "קופים שבהם השתמש Neuralink ב-UC Davis אכן הוסרו חלקים מהגולגולת שלהם והתקנים הוברגו לגולגולת שלהם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השתלות למוח
    אתי לוי 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה צריך להתערב בטבע ולבצע השתלות צ'יפים למוח, ה'שישמור..סבל מיותר לגמרי
    סגור
  • השבבים משדגים את המוח (ל"ת)
    מתמטיקאי 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור