מדדים ומחקרים

שיא ישראלי בהוצאות באשראי: זה הסכום המטורף שבוזבז ב-2021

מנתוני כאל עולה כי בשנת 2021: לראשונה בישראל נרשם שיא של 410.3 מיליארד שקל בהיקף רכישות הישראלים בכרטיסי אשראי, המייצגות גידול בשיעור של 19% לעומת אשתקד, סך הרכישות בישראל ב-2021 עמד על 380.1 מיליארד שקל לעומת 30.2 מיליארד שקל בלבד בחו"ל ובאתרי סחר בינלאומיים
מערכת ice | 
אשראי (צילום freepik)
מגמת העלייה ברכישות אונליין, שהחלה בתקופת הקורונה, ממשיכה להתגבר ורשמה בשנת 2021 עלייה משמעותית ביותר. סך רכישות הישראלים בארץ ובחו"ל הסתכם בכ-410.3 מיליארד שקל לעומת 346 מיליארד שקל אשתקד, גידול של כ-19%, ומתוכו, היקף הרכישות שבוצעו באונליין ובעסקאות טלפוניות עמד על כ-60%, כך עולה מנתוני כאל.
בישראל בלבד, עמד היקף הרכישות על 380.1 מיליארד שקל, גידול של 16% לעומת אשתקד, בעוד שהיקף הרכישות בחו"ל (קניות פיזיות) הסתכם ב-30.2 מיליארד שקל, גידול של 65% לעומת אשתקד – אחוז גידול הממחיש את התאוששות המשק בשנה זו לאחר שנת 2020 שאופיינה בסגרים שהובילו לסגירת השמיים.
בשנת 2021 חלה ירידה בגובה העסקה הממוצעת של הישראלים, שעמדה על 222 שקל בשנה זו, לעומת 224 שקל בשנת 2020, קיטון של 1.1%. בעוד שגובה העסקה הממוצעת לרכישות בישראל קטנה השנה בשיעור של 1.8%, גובה העסקה הממוצעת בחו"ל הציגה גידול מרשים של כ-16% בהשוואה לאשתקד. גם הגידול בעסקה הממוצעת באונליין חו"ל נובע מכך שאתרי סחר מציעים הנחות מהותיות של 20% ו-30% על עסקאות גבוהות כך שהחסם של "מע"מ מעל 75$" פחות אפקטיבי. בנוסף, ב-2021 חלה עלייה בהזמנת טיסות ומלונות אונליין (הרבה יותר גבוה בסכומים), לעומת עצירה כמעט מוחלטת ב- 2020 עקב הקורונה.
בקרב הענפים הבולטים ברכישות אונליין, אנו עדים להמשך התחזקות ענף המסעדות ששיקף השנה גידול של כ-62% באונליין בהשוואה לאשתקד, כחלק ממגמה כללית מתמשכת של הישראלים למעבר והישארות באונליין. עפ"י הנתונים, כ-29% מהיקף הרכישות הכולל בענף המסעדות הינן הזמנות אונליין.
ענף בולט נוסף הוא ענף המחשבים, שם נרשם כי היקף הרכישות באונליין עמד על כ-69% מסך הרכישות הכולל בענף; וכן היקף הרכישות בענף מוצרי החשמל שבוצעו באונליין בלבד עמד על כ-62% מסך הרכישות בענף זה. ענף ריהוט ובית הציג גידול של כ-23% בהיקף הרכישות באונליין לעומת אשתקד, המהווים כ-47% מסך הרכישות בענף זה. בענף האופנה היקף הרכישות באונליין היווה כ-20% מסך הרכישות בענף, בעוד שבשנת 2020 נתון זה עמד על כ-22%.

מבחינת התפלגות רכישות הישראלים בארץ ובחו"ל השנה לפי גילאים עולה כי בדומה לשנת 2020, גילאי 40-50 מהווים למעלה מרבע מסך הרכישות (26.4%) והסל החודשי הממוצע לטווח גילאים זה בשנת 2021 עומד על 8,842 שקל, הגבוה מבין קבוצות הגילאים. גילאי 16-20 הציגו עלייה משמעותית של 30.3% בסל החודשי הממוצע, אולם קבוצה זו מהווה 1.3% בלבד מנתח סך הרכישות.
,
קבוצות הגילאים 30-40 ו-50-60 מהווים כ-20% בכל קבוצת גיל. הנתונים ממחישים כי בשנת 2021, כל קבוצות הגילאים הציגו עלייה של כ-16% ומעלה בהיקף הסל החודשי הממוצע, לעומת השנה הקודמת כחלק מהמגמה הכוללת של מעבר ממזומן לכרטיסי אשראי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה