מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: זה המיליארדר שנכנס לחמישייה הראשונה

טלטלה בדירוג עשירי העולם לארי אליסון יצא מהחמישייה הראשונה לאחר שהיה שם כחודשיים, מי המיליארדר שנכנס לחמישייה על חשבונו? וגם: האישה העשירה בעולם עלתה בדירוג | דירוג עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס"
מערכת ice |  2
פורבס (צילום אילוסטרציה)
דירוג עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס":  אילון מאסק, מייסד ספייסX וטסלה  הוא האיש העשיר על הכדור. מאסק איבד במהלך השבוע האחרון סכום של כ-20 מיליארד דולר וכעת הוא מוערך ב-263.3 מיליארד דולר. מאסק התארח השבוע בוועידה של הוול סטריט ג'ורנל ויצא נגד היוזמה של ביידן שהוציאה הטבות ספציפיות בשווי של מיליארדי דולרים לענקית הרכבים החשמליים שברשותו. 
כמו כן, SpaceX, חברת החלל של אילון מאסק, צפויה להישאר מונופול בתחום הטיסות לחלל למשך לפחות 3 שנים, כך מסתמן מהודעה של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א בסוף השבוע – אך במקביל, המתחרה הגדולה שלה, Blue Origin שבבעלות ג'ף בזוס, קיבלה גם היא ליטרת בשר שמנה במיוחד מהסוכנות.
במקום השני, המיליארדר ומייסד אמזון, ג'ף בזוס דווקא הגדיל את הונו ב-2.1 מיליארד דולר וכעת הוא מוערך ב-200.3 מיליארד דולר. ובמקום השלישי, ברנאר ארנו מייסד תאגיד LVMH שהונו גדל במהלך השבוע האחרון ב-7.5 מיליארד דולר והונו מוערך ב-195.7 מיליארד דולר. ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט ומנכ"ל החברה לשעבר הגדיל את הונו בסכום של כ-600 מיליון דולר במהלך השבוע האחרון. 
הטלטלה מתחילה במקום החמישי עם שינויים דרמטיים. לאחר קצת יותר מחודשיים בחמישייה, לארי אליסון מייסד אורקל התדרדר למקום השביעי בדירוג ועקפו אותו שני המייסדים של גוגל. למקום החמישי נכנס לראשונה מזה הרבה זמן, לארי פייג' מייסד גוגל עם הון המוערך ב-126 מיליארד דולר. גם סרגיי ברין שותפו עקף את אליסון ונמצא במקום השישי. מארק צוקרברג אחריו במקום השמיני והפער בינו לבין החמישי עומד בערך על 8 מיליארד דולר. 
טלטלה נוספת מגיעה עם עלייתה של האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירז רשמה עלייה בהונה בסכום המוערך ב-4.4 מיליארד דולר, מאיירז מוערכת ב-93.2 מיליארד דולר. הישראלי העשיר בעולם נמצא במקום ה-200, אייל עופר עם הון המוערך ב-11.3 מיליארד דולר, במהלך השבוע האחרון עופר הכניס כ-200 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הייתי שמח להיות גם במקום האלף בישראל (ל"ת)
    מוטי 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה
    למה כולם מכוערים אבל 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשירים וכל כך מכוערים
    סגור