מדדים ומחקרים

אפל, גוגל ואמזון: אלה סכומי העתק המזומנים שמחזיקות הענקיות

ענקיות הטכנולוגיה מגיעות להיקפי שווי שוק אדירים שמביאים אותן אל מועדון הטריליון הנחשק, אך מה קורה בגזרת המזומן? אלה הסכומים שמחזיקות החברות הגדולות
מערכת ice | 
אמזון, אפל, גוגל (צילום Magma Images, ויקיפדיה)
ענקיות הטכנולוגיה מככבות במועדון הטריליון ושוברות כל שיא אפשרי בתחום ההיקפים הפיננסיים שמגיעות אליהם תוך שנים מעטות. כעת עם סיכומי הרבעון השלישי של שנת 2021 ולקראת סוף השנה, אלה סכומי הכסף שמחזיקות ענקיות הטכנולוגיה במזומן לפי נתוני עמוד הטוויטר של ג'ון ארליכמן.
מדובר בחברות בעלות השווי הגבוה בעולם, כשהחברה היחידה שלא נכללת בקטגוריית הטכנולוגיה ולמרות זאת עוקפת את כולן במועדון הטריליון היא ענקית הנפט הסעודית עראמקו.

אפל היא שיאנית המזומנים עם עם סכום מזומן של לא פחות מ-190.5 מיליארד דולר שעומד לרשות החברה. מניית אפל מחזיקה בשווי שוק כולל של 2.63 טריליון דולר נכון לכתיבת שורות אלו והיא אכן מספר שתיים במועדון הטריליון.
גוגל (או אלפבית בשמה הרשמי), במקום השני לטבלת המזומנים למרות שלא מכהנת בו גם בטבלת מועדון הטריליון, שם כשהמנייה שלה עומדת היום על 1.98 טריליון דולר. ענקית האינטרנט מחזיקה ברשותה סכום מזומן של 142 מיליארד דולר. קצת מתחתיה מיקרוסופט שמחזיקה בשווי שוק של 2.58 טריליון דולר והמזומן שברשותה עומד על 130.6 מיליארד דולר.
אמזון שהטבלה עדיין לא משקםת את הכנסות החודש הנוכחי ואירועי הקניות, מחזיקה בזכום מזומן של 78.9 מיליארד דולר כשמניית החברה עומדת על שווי של 1.86 טריליון דולר. מטא, או שמה הותיק - פייסבוק - מחזיקה בסכום מזומן של 58.1 מיליארד דולר. אגב זאת נציין ששווי השוק שלה פחות מטריליון עם 960 מיליארד דולרים.
טסלה, הטריליונרית הצעירה, מחזיקה בסכום מזומן של 16.1 מיליארד דולר, שביחס לאחרות זה סכום נמוך בהתחשב בעובדה ששווי השוק שלו הוא 1.16 טריליון דולר. ונטפליקס, ביחס ההפוך מחזיקה במזומן של 7.5 מיליארד דולר כשווי השוק שלה עומד על 300 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה