השוק

מועדון הטריליון: כמה זמן לקח למיקרוסופט להגיע לשווי הנוכחי שלה?

החברה השלישית בשוויה בעולם חצתה את רף ה-2 טריליון דולר. מי חצה אותו לפניה ומי מהמתחרות הגדולות יכולות רק לפעור עיניים בקנאה? כל המספרים מאחורי ההישג ההיסטורי
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
שוויה הנוכחי של מיקרוסופט - שחצתה בימים האחרונים את רף ה-2 טריליון דולר - הוא שיא נוסף שנוסף לרשימת ההישגים של החברה. אבל הדרך אליו לא היתה קלה. 
46 שנה עברו מאז ייסד ביל גייטס עם כמה חברים את חברת התוכנה, ו-35 שנה מאז הונפקה בנאסד"ק. שוויה של החברה בזמן ההנפקה, אי שם ב-1985, היה 780 מיליון דולר. 4 שנים אחר כך, ב-1990, היא כבר היתה שווה 5 מיליארד דולר, ושנה נוספת לאחר מכן 10 מיליארד. קצב הגידול הזה המשיך באופן יציב לאורך השנים הבאות, וב-1995 כבר היתה מיקרוסופט שווה 50 מיליארד דולר, שנה לאחר מכן 100 מיליארד ובשנת 2000, רגע לפני התפוצצות בועת הדוט-קום, היא חצתה את רף החצי טריליון דולר. 
אלא שאז הגיע המשבר בהייטק, ושווי החברה צנח בחדות. לקח לה עשור שלם לחזור לשווי הזה, ולאחר מכן עוד כמעט עשור כדי להכפיל אותו. ב-2019 היא חצתה את רף הטריליון דולר, והשבוע, כאמור, רשמה שיא נוסף כששוויה הגיע ל-2 טריליון דולר. 
לא הרבה חברות בהיסטוריה הצליחו להגיע להישגים שרשמה מיקרוסופט: שתי החברות הנוספות היחידות ששוות יותר ממנה הן ענקית הנפט הסעודית אראמקו, ששוויה 7 טריליון דולר, ואפל, ששוויה עומד על כשני טריליון ורבע. מתחת למיקרוסופט, בשווי שנע בין טריליון אחד לשניים, נמצאות המתחרות שלה, אמזון ואלפבית (גוגל), והרחק מאחור משתרכת ענקית הייטק אחרת, פייסבוק, שמגרדת את הטריליון הבודד, אך טרם עברה אותו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה