מדדים ומחקרים

אדם נוימן חזר לרשימת המיליארדרים, כמה הוא שווה?

אדם נוימן, האדם המזוהה ביותר עם חברת WeWork שהופרש מהנהלת החברה בהסכם עם סופטבנק, חזר לאחרונה להיות מיליארדר לאחר שהחברה שהקים מוזגה לתוך הספאק BowX. כמה הוא שווה היום?
מערכת ice | 
אדם נוימן (צילום טוויטר/ אדם נוימן)
לאחר ש-WeWork נכשלה בהנפקה, לפני כשבועיים היא השלימה מיזוג לתוך הספאק BowX לפי שווי של 9 מיליארד דולר. אדם נוימן, מי שהקים את החברה והמציא את שוק השכרת חללי העבודה הפך למיליארדר כשהמניות שנותרו בבעלותו יהיו שוות כ-720 מיליון דולר וזאת בנוסף למזומן שקיבל בשנים האחרונות.
נזכיר כי WeWork ניסתה להנפיק עוד בשנת 2019 לאחר שקיבלה הערכת שווי של 47 מיליארד דולר למרות שהפסידה מידי שנה כמעט 2 מיליארד דולר. הערכת השווי המוזרה של החברה הביאה לביטול ההנפקה בשנת 2019 לאחר שהוברר לסופטבנק (שרכשה מניות מנוימן ולמעש נטלה את ההובלה של החברה) כי לא תוכל לקבל את השווי הפנטסטי הזה ב-2019.
לאחר שסופטבנק נאלצה להזרים ל-WeWork מזומנים בהיקף של מיליארדי דולרים כדי לשמור עליה בחיים פרץ סכסוך בינה לבין נוימן שבסופו של דבר נאלץ לעזוב את החברה. נוימן נותר עם מניות של החברה אבל קיבל לא מעט כסף במזומן שנועד בעיקר להוציא אותו מהחברה ולפצות אותו על הסכמים עם סופטבנק.

WeWork תיסחר בוול סטריט תחת הסימול: WE. החברה גייסה למעשה 1.3 מיליארד דולר במיזוג לתוך הספאק כשמרבית הכסף שיוזרם אליה יבוא מתוך הספאק עצמו.
על פי המסמכים שפרסמה החברה עם המיזוג לתוך הספאק עולה כי נוימן קיבל סכומים לא מבוטלים שכוללים 185 מיליון דולר בשל "אי תחרות", 106 מיליון דולר כפיצוי בשל ביטול ההסכם עם סופטבנק (הסכם בו סופטבנק התחייבה לרכוש את המניות שלו) ו-578 מיליון דולר תמורת מכירת מניות לסופטבנק והלוואה עם שעבוד על מניות WeWork בהיקף של כ-400 מיליון דולר.
נזכיר כי אדם נוימן המציא למעשה את שוק השכרת חללי העבודה כשבאופן עקרוני היה שוכר מבנים באזורי ביקוש והפוך אותם לחללי עבודה משותפים. התחום הלך והתפתח ונוימן לקח את WeWork כמעט לכל מקום בעולם כשהמטרה הייתה ליצור קהילה שמשלמת דמי מינוי ויכולה לעשות שימוש במתקני החברה בכל העולם. ניתן היה כמובן גם לשכור מקומות לטווח קצר במיקומים ספציפיים.
ביקורת רבה הושמעה נגד נוימן והתנהלותו האישית שלעתים הייתה גם בזבזנית והביאה בסופו של דבר לסילוקו מהחברה (תוך תשלום פיצויים לא מבוטלים). גם היום נוימן אינו אוחז בתפקידים רשמיים בחברה לא בדירקטוריון ולא כעובד שכיר שלה.
נכון להיום, הונו של אדם נוימן מוערך בכ-1.6 מיליארד דולר, על פי מגזין פורבס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה