מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: מאסק מתפוצץ עם סכום חסר תקדים

האיש העשיר בעולם משאיר אבק למתחרים ומגיע לפסגות שלא נראו בעבר. האם שינוי המיתוג של פייסבוק השפיע על הדירוג העולמי? | דירוג עשירי העולם לפי המגזין הבינלאומי פורבס
אביחי דלאל | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס, ברנארד ארנו (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, ויקיפדיה, freepik)
דירוג עשירי העולם לפי המגזין הבינלאומי פורבס: האיש העשיר בעולם הוא אילון מאסק ששבר כל שיא קודם של הון. מייסד טסלה וספייס X הכניס ביממה האחרונה (חמישי) סכום מפלצתי של 9.4 מיליארד דולר. 
נדמה כי מאסק עושה את הדברים נכון. הדוחות הכספיים שטסלה פירסמה היו טובים ומניית החברה זינקה. לאחר מכן,  עסקת הענק של טסלה והרץ המוערכת ב-4.2 מיליארד דולר הדבר הוביל לשווי שוק מפלצתי של החברה שעקף טריליון דולר והחברה הצטרפה לרשימה מכובדת של שש חברות בלבד. מאסק מוערך בכלל אחזקותיו ב-283.8 מיליארד דולר. 
במקום השני, מייסד אמזון, ג'ף בזוס. החברה פירסמה דוחות כספיים שפיספסו את תחזיות האנליסטים בוולסטריט. יחד עם זאת, בזוס ביממה האחרונה הכניס 2.8 מיליארד דולר והוא מוערך ב-199.7 מיליארד דולר. במקום השלישי, ברנאר ארנו, מייסד תאגיד LVMH המוערך ב-186.1 מיליארד דולר. 
במקום הרביעי, ביל גייטס עם הון המוערך ב-136.3 מיליארד דולר ונועל את החמישייה, המיליארדר והיהודי העשיר בעולם, לארי אליסון שהונו מוערך ב-129.7 מיליארד דולר. האישה העשירה בעולם, פרנסואה בטנקור מאיירז, מוערכת בהון של 89 מיליארד דולר והיא ממוקמת 12 בדירוג העולמי והישראלי העשיר בעולם, אייל עופר, איבד בשבוע האחרון כ-100 מיליון דולר והונו מוערך ב-11.7 מיליארד דולר. 
מארק צוקרברג שינה אמש את השם של חברת "פייסבוק" ל"מטא" בכנס השנתי של החברה. איך זה השפיעה על החברה? לאחר יום המסחר האחרון של צוקרברג הונו גדל ב-1.7 מיליארד דולר להון המוערך ב-113.5 מיליארד דולר אך צוקרברג נמצא במקום השמיני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה