מדדים ומחקרים

המיקרוגל הראשון, מכונת כביסה ולפטופ: החברות הבינלאומיות שעשו היסטוריה

בזמן שהעולם בטרפת הסטארטאפים והיוניקורנים, כדאי לעצור לרגע ולהזכר בחברות שבאמת שינו את החיים לפני שהקדמה השתלטה על העולם. מקונסטרוקה, עד IBM ואפילו חברות שפחות מוכרות, אלו 5 המוצרים ששינו את ההיסטוריה
כפיר אדר | 
מוצרי חשמל (צילום שי כהן)
בתקופה האחרונה אנו שומעים רבות על חדי הקרן שצומחים להם אט אט במדינה ובעולם כולו. בכל צד של המפה העסקית אנחנו מתגלים לטכנולוגיות חדשות אשר כובשות את הכותרות החדשותיות, ומרגשות אלפי אנשים שכבר רוצים להתנסות בסטארטאפ שישנה את חייהם מקצה לקצה. הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, ובאמצעותה שגרת חיינו קלה, נוחה ומהירה יותר. הנה חמש החברות הבינלאומיות שעשו היסטוריה בעולם ושינו את חיינו.
מכונת הכביסה עם פתח חזית: חברת 'קונסטרוקטה', יצרנית מכשירי החשמל הגרמנית, שינתה את פני הכביסה בעולם. היום, לפני 70 שנה בדיוק בשנת 1951, הגה המהנדס הגרמני, פטר פפניגסברג, את הרעיון ליצור מכונת כביסה אוטומטית אשר תאפשר להציץ לתוכה במהלך הכביסה דרך פתח חזיתי. עד אז, מכונות הכביסה היו עם פתח עילאי בלבד וללא דלת חזיתית שקופה. מכונת הכביסה עם הפתח החזיתי הייתה כבדה מאוד, צרכה כמות מים אדירה ואף דרשה עיגון לבטון באמצעות ברגים מאבן. למרות כל זאת, החידוש הוביל להצלחה מסחררת ומיליוני מכונות נמכרו ברחבי אירופה. ברבות השנים, מכונות הכביסה שוחררו מהעיגון והפכו לקלות וחסכוניות יותר.
תנור המיקרוגל הראשון: חברת 'ריית'אן' יצרנית מוצרים צבאיים אמריקנית גדולה, בשנת 1947 בנתה לראשונה את תנור המיקרוגל הראשון. עד לשנה זו, לאנושות לא הייתה האפשרות לחמם אוכל על גבי גלי מיקרו.  פיתוח החימום היה לגמרי במקרה, במהלך יום עבודה שגרתי, הגיע פרסי ספנסר למעבדה, שם עבד על שפורפרת מגנטרון (הפועלת על קרינה אלקטרומגנטית), ובזמן שהפעיל את המכשיר השוקולד בכיסו הותך. לאחר שנתיים מאז הגילוי הדרמטי, נבנה תנור המיקרוגל הראשון, אשר מידותיו היו עצומות- גובהו היה 1.8 מטר ומשקלו 340 קילוגרמים. מאז ועד היום, השתנה רבות עיצובו של המיקרוגל והותאם באופן מושלם למטבח המערבי.
המחשב הנייד הראשון: חברת 'אוסברן מחשבים' הייתה מראשונות החברות בעולם לשווק את המחשב הנייד הראשון. שמו של המחשב הנייד היה על שם יזם המחשבים אדם אוסברן, בצירוף הספרה '1' על מנת לנכס לעצמו את ראשוניות. בשנת 1981 הושק לראשונה המחשב הנייד אשר מחירו היה 1,795 דולר ובמשקל 11 קילוגרמים. על אף משקלו העצום, גודל המסך היה 5 אינץ' בלבד ולמרות ש'אוסבורן 1' היה מחשב נייד, היה צורך לחברו לשקע החשמל בכל שימוש.
שלט הטלוויזיה הראשון: החברה האמריקאית 'זנית אלקטרוניקה' החלה את דרכה בייצור מוצרים לחובבי רדיו בשנת 1918, ומאוחר יותר יצרו טלוויזיות לבתים הפרטיים. בני האדם שהפכו למפונקים והתעצלו לקום מהספה בכל פעם שהיו צריכים להרים את הקול או להחליף ערוץ, ובעקבות כך עלה הרעיון לייצר שלט רחוק. השלט הרחוק הראשון בעולם המיועד לטלוויזיה פותח על ידי החברה בשנת 1950 והעביר פקודות באמצעות כבל. עם השנים התפתחה הטכנולוגיה, ומשנת 1955 הציגה החברה במשך השנים שלטים רחוקים ללא חיבור לכבל, אשר עבדו על מגוון רחב של טכנולוגיות, בניהם: אור, אקוסטיקה, תדרי תת-אדום, וקרינה אלקטרומגנטית.
הטלפון החכם הראשון: 'חברת IBM', התאגיד הגדול והוותיק בעולם המחשוב, שינה את העולם שמנוהל כיום באמצעות "סמאטפונים". בשנת 1992 הציגה החברה את הטלפון החכם הראשון בעולם, העונה לשם 'סיימון'. המכשיר לא היה דומה כלל לסמאטרפונים שאנו מכירים היום, הוא היה גדול ומגושם, והכיל פונקציות כמו מסך מגע, שליחת הודעה טקסט, וחיוג מהיר.
הטכנולוגיות המלוות את חיינו מהרגע שאנחנו קמים בבוקר ועד הרגע שאנחנו הולכים לישון, נשענות על טכנולוגיות שפותחו בעבר. הטכנולוגיות ששינו את עולמנו פתחו צוהר לעולם חדש במוצרי הבית, המחשוב והתקשורת, שכן בזכותן איכות חיינו הפכה לטובה יותר. ברגעים אלה ממשיכות מגוון חברות לשנות את פני העולם בייצור מוצרים חדשניים וטכנולוגיים, ואנו מחכים לראות מה הדבר הבא שיביא לשינוי משמעותי וטוב יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה