מדדים ומחקרים

לברון ג'יימס בדרך למועדון מיליארד הדולר, כמה הרוויח רק השנה?

בעוד MJ נכנס למועדון האקסלוסיבי לאחר שסיים את הקריירה, כוכב ה-NBA הנוכחי בדרך לעשות זאת כשהוא עוד בשיא הקריירה שלו, כשפורבס חוזה שיגיע להון של מיליארד דולר עוד לפני 2022, מי עוד ברשימת הספורטאים הפעילים עם הון שכזה?
כפיר אדר | 
לברון ג'יימס (צילום אינסטגרם, freepik)
הדוגמא הבולטת ביותר לכדורסלן על, כוכב NBA שהפך למיליארדר, היא מייקל ג'ורדן. מי שמכונה בפי רבים הגדול בהיסטוריה של המשחק עשה הון עתק בזכות מותג 'אייר ג'ורדן' הנושא את שמו, אך מרבית הכסף הגיע רק לאחר שסיים את הקריירה המפוארת שלו.
אבל מי שיעשה את זה תוך כדי הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם, הוא כוכב לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, שאמור להרוויח השנה בסך הכל סכום מצטבר מטורף של 95.4 מיליון דולר בסך הכל ולהפוך למיליארדר.
 
כאמור, בסוף השנה הרווחים שלו בקריירה יעמדו על מיליארד דולר, כולל 700 מיליון דולר מחוץ לפרקט, בעיקר בשל חוזי החסות השמנים שקיבל. פורבס קובע כי לברון ג'יימס צפוי להגיע למועדון המיליארדרים הבלעדי עד שנת 2022 באופן ודאי.
המלך, כפי שהוא מכונה בליגה, הוא השחקן המרוויח ביותר ב-NBA, אליה נכנס ב-2003 כבחירה הראשונה בדראפט על ידי קליבלנד. זו השנה השביעית ברציפות בקריירה שהוא בראש המרוויחים, וזה כולל את הכנסותיו מחוץ למגרש. מדובר בשיא שאף שחקן NBA אחר לא השיג מעולם והכי גבוה אי פעם בספורט הקבוצתי האמריקאי.
כעת, ג'יימס מצטרף למעשה למועדון אקסקלוסיבי שכולל ספורטאי על וביניהם הגולפאי טייגר וודס, המתאגרף המעוטר פלויד מייוות'ר וכן כוכבי הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי בהגעה למועדון המיליארדרים כשהוא עדיין אתלט פעיל כמותם, לעומת ג'ורדן שכבר לא פעיל למעלה מ-18 שנה.
על אף גילו המתקדם, שכרו של ג'יימס בלייקרס לעונת 2020/21 הנוכחית נקבע על 39.2 מיליון דולר, אך ג'יימס וכל שחקן NBA אחר יוותרו על 20% מהשכר המתוכנן בגלל הקורונה וכעזרה למועדונים ולליגה. הסכום עליו יוותרו ייכנס לחשבון נאמנות שיעזור לאזן את הפיצול 50-50 בהכנסות הליגה.
באופן מדהים, הוא עומד להפסיד רק כ-8 מיליון דולר, אבל זה יבטל את הסיכוי שלו להיכנס למועדון האקסקלוסיבי מאוד של ספורטאים שהרוויחו 100 מיליון דולר ומעלה בשנה קלנדרית אחת. וודס ומייוות'ר הם האמריקנים היחידים שעשו זאת כספורטאים פעילים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה