מדדים ומחקרים

כ-100,000 תושבים עזבו בשנה: זה היעד שלא רוצים לגור בו

כ-100,000 תושבים עזבו את ניו זילנד במחצית הראשונה של השנה, רובם צעירים בגילאי 18-30, המחפשים הזדמנויות טובות יותר מעבר לים, הגידול באוכלוסייה רק 0.1%, נמוך משמעותית משאר העולם
מערכת ice | 
ניו זילנד (צילום אתר Booking.com)
בעוד שניו זילנד נתפסת כגן עדן עלי אדמות, עם נופים עוצרי נשימה ואיכות חיים גבוהה, מתחת לפני השטח מסתתר סיפור מורכב של משבר כלכלי וחברתי. נתונים מדאיגים שפורסמו לאחרונה מצביעים על כך שגידול האוכלוסייה במדינה כמעט נעצר, עם עלייה של 0.1% בלבד ברבעון השני של 2024.
מאחורי המספרים הללו מסתתרת תופעה מטרידה: כ-100,000 תושבים עזבו את המדינה במחצית הראשונה של השנה, רובם צעירים בגילאי 18-30, המחפשים הזדמנויות טובות יותר מעבר לים. הסיבות לעזיבה ההמונית מגוונות, אך במרכזן עומדים האטה כלכלית משמעותית, יוקר מחיה מאמיר ומשבר דיור מתמשך.

הכלכלה הניו זילנדית, שנכנסה למיתון בפעם השנייה בתוך פחות מ-18 חודשים, מציגה צמיחה שנתית של 0.6% בלבד, הרחק מהממוצע הרגיל של 2.5%. במקביל, מחירי המזון זינקו ב-56% בשנה האחרונה, מציבים את ניו זילנד לצד מדינות מתפתחות הסובלות מאינפלציה דרמטית במחירי המזון.
אוסטרליה השכנה הפכה ליעד מועדף על הניו זילנדים העוזבים, מציעה הזדמנויות תעסוקה מגוונות, שכר גבוה יותר ועלויות מחיה נמוכות יותר. חברות גדולות מעבירות את מטות הניהול שלהן לאוסטרליה, מה שמעצים את המגמה. בנוסף, מדיניות הצמצום בשירות הציבורי של ממשלת ניו זילנד הותירה עובדים מיומנים רבים ללא תעסוקה, דוחפת אותם לחפש הזדמנויות מחוץ למדינה.
למרות המגמה המדאיגה, ניו זילנד עדיין מושכת מהגרים, בעיקר מהודו, הפיליפינים, סין ופיג'י. אולם, העובדה שמספר העוזבים עולה על מספר החוזרים מעלה שאלות קשות לגבי עתידה של המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה