השוק

ברקע החשש ממשבר כלכלי עולמי: זו המדינה שצפויה להפוך ל"גן עדן"

עם המלחמה הגוברת במזרח התיכון, ברקע תקיפות האמריקאים והבריטים בים האדום ובתימן, והחשש מהסלמה בגבול הצפוני של מדינת ישראל מול חיזבאללה, הסחרור הכלכלי מאיים להפוך למשבר עולמי של ממש, אך מסתבר שיש מדינה אחת שצפויה לזנק בעשור הקרוב
מערכת ice | 
כלכלת העולם (צילום shutterstock)
וייטנאם היא מדינה בדרום-מזרח אסיה שחולקת גבול עם המעצמה הסינית וכידוע, נחשבת לאחת ממדינות הייצור המשמעותיות בעולם. אנליסטים רבים מצטרפים לדעה שבעשור הקרוב מדינת וייטנאם תעשה קפיצה ענקית ויש אף מי שאמר שהיא עשויה להפוך ל"גן עדן כלכלי ליצרנים".
חברות רבות בעולם ממגוון ענפים בוחרים לייצר את מוצריהם בוייטנאם, כאשר המדינה מספקת היצע כמעט בלתי נגמר של אפשרויות. מטקסטיל וביגוד ועד ענפי הרכב והטכנולוגיה, רבים מעדיפים לייצר במדינה בשל האיכות הגבוהה יחסית למורה שהם מקבלים.
וייטנאם היא ביתם של מעל 19,000 מיליונרים וביחס למדינות אחרות באסיה, היא נחשבת כבטוחה יחסית וככזו שמעניקה ביטחון לחברות שבוחרות לייצר אצלה את מוצריהן. אנליסטים רבים מעריכים כי בעשור הקרוב, ברקע הסחרור הכלכלי אליה נקלעה המעצמה הגובלת עמה, סין, וייטנאם תהפוך למשמעותית עוד יותר לייצור העולמי והכלכלה העולמית, ותגדיל את עושרה בכ-125%.

על אף התחזיות האופטימיות, יש כמה פקטורים שעלולים להאט ולמתן את קצב הגדילה של המדינה, כמו כוח העבודה החרוץ אמנם, אך כזה שיצטרך לעבור עוד הכשרות ולהפוך למקצועי יותר. מיתון עולמי חריף עלול לעשות אפקט דומה, מאחר והדבר ככל הנראה יגרום לביקוש קטן יותר לייצור סחורות בכמויות מסיביות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה