השוק

למרות המלחמה: זו המדינה באירופה שבה הישראלים ממשיכים להשקיע

על פי דו"ח חדש של ממשלת בריטניה, ישראל ממוקמת השנה במקום ה-10 מבין מדינות אירופה עם המספר הגבוה של פרויקטים עסקיים (לנפש) בבריטניה. 19 חברות ישראליות ביססו נוכחות בבריטניה או מרחיבות את הפעילות הקיימת שלהן במדינה. לוקסמבורג, אירלנד ושוודיה מובילות את הרשימה האירופית. שגריר בריטניה בישראל: "שיתוף הפעולה הפורה מדגיש את הפוטנציאל העצום של השותפות הכלכלית"
מערכת ice | 
בריטניה (צילום shutterstock)
דו"ח חדש של משרד המסחר הבריטי (DBT) חושף כי, לנפש, ישראל נמצאת בין 10 המדינות המובילות באירופה בהשקעות בפרויקטים בבריטניה בשנים 2023-2024,. לוקסמבורג, אירלנד ושוודיה מובילות את הרשימה האירופית (בחישוב לנפש); בהמשך רשימת 10 המובילות ניצבות נורבגיה, דנמרק, שוויץ, הולנד, פינלנד, אוסטריה וישראל.
ישראל מדורגת במקום ה-13 מבין כלל מדינות אירופה, ללא קשר לאוכלוסייתן, עם 19 פרויקטים השנה. על פי דוח ההשקעות של משרד המסחר הבריטי, 19 חברות ישראליות ביססו נוכחות בבריטניה או הרחיבו את הנוכחות הקיימת שלהן. פרויקטים אלו יצרו 532 מקומות עבודה חדשים. החברות הישראליות מגיעות מתחומים מגוונים כגון פינטק, בריאות, סייבר ועוד. 

סיימון וולטרס, שגריר בריטניה בישראל (צילום: שגרירות בריטניה בישראל)
הישג זה מגיע על רקע שנה מאתגרת בישראל ובאזור. המשך שיתוף הפעולה בין שתי המדינות מדגיש את המחויבות המשותפת לחדשנות ולצמיחה כלכלית, המאפשרת לחברות ישראליות להתרחב לאחד השווקים הבולטים בעולם, בריטניה. בנוסף לתעשייה הפיננסית המשגשגת שלה, סקטור הטכנולוגיה של בריטניה מוערך ביותר מ-1 טריליון ליש"ט, עם חוזקות נוספות בתחומי התרופות, תעופה וחלל, נפט וגז.
סיימון וולטרס, שגריר בריטניה בישראל: "הישג זה הוא עדות לשותפות החזקה בין בריטניה וישראל. שתי המדינות ממשיכות לעבוד בשיתוף פעולה הדוק, ולהניע חדשנות וצמיחה כלכלית על אף אתגרים אזוריים. המחויבות של בריטניה לטפח סביבה תומכת לעסקים ישראלים להתרחב ולפרוח נותרה בלתי מעורערת. שיתוף הפעולה האיתן הזה מדגיש את הפוטנציאל העצום של השותפות הכלכלית שלנו. בריטניה הינה יעד אטרקטיבי לעסקים ישראלים המעוניינים להתרחב גלובלית".
לירון אטיאס, סגנית מנהלת המחלקה לעסקים ומסחר בשגרירות בריטניה וראש תחום השקעות: "חרף הסערה במזה"ת, הצוות שלנו הצליח לתמוך בפרויקטים רבים המעידים על השותפות הכלכלית האיתנה בין בריטניה וישראל. הפגנו חוסן בזמנים מאתגרים, כאשר חברות ישראליות הצליחו להנות מהמשאבים שאנו מציעים ולתרום לשתי הכלכלות תוך הרחבת העסקים שלהן. אנו גאים להיות השער עבור חברות ישראליות לשוק הבריטי הגדול. כתמיד, אנו מצפים להמשיך לעבוד עם חברות טכנולוגיות ישראליות מבטיחות על מנת לסייע לכניסתן לשוק הבריטי ולצמיחתן".

לירון אטיאס, סגנית מנהלת המחלקה לעסקים ומסחר בשגרירות בריטניה וראש תחום השקעות (צילום: שגרירות בריטניה בישראל)
אשחר בן שיטרית, מנכ"ל ומייסד Redefine Meat: "הפעילות בבריטניה כאחד מהשווקים הגלובליים הראשונים שלנו הייתה החלטה אסטרטגית, הממנפת את הסביבה העסקית האטרקטיבית במדינה, את ההובלה שלה בקיימות והחדשנות ואת המגזר הקמעונאי המפותח שלה. הנוכחות שלנו במאות מסעדות מובילות ברחבי בריטניה, יחד עם זמינות ארצית דרך Ocado, מדגימה את ההזדמנויות הרבות והפוטנציאל העצום שהשוק הבריטי מציע. זו רק תחילת הדרך שלנו בבריטניה, ואנו אסירי תודה על התמיכה האדירה משגרירות בריטניה בישראל, שהייתה מכרעת להצלחתנו".
דרור ליבר, מייסד שותף בסטארט-אפ אבטחת הסייבר הישראלי Coro: "נציגות משרד המסחר בשגרירות בריטניה בישראל סייעה בהתרחבותה של Coro אל השוק הבריטי, צעד מרכזי בצמיחה הבינלאומית שלנו. ההחלטה של ​​Coro לייסד נוכחות בבריטניה ממצב אותנו טוב יותר במתן שירות לארגונים ב-EMEA וסיוע להם להתמודד עם איומי אבטחת הסייבר המאתגרים ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה