מדדים ומחקרים

מה הקשר בין קולה והריון של כבשים? מחקר חדש בדק

מחקר חדש: מה הסיבה שחוקרים ממשרד החקלאות החליטו לערוך ניסוי על השפעות הקולה על צאן? ובמה זה יכול לשפר את חייהם של הכבשים?
מערכת ice | 
מריחואנה ועדר כבשים (צילום pixabay, unsplash)
במחקר חדש במחלקה לחקר בקר וצאן במשרד החקלאות, בדקו האם משקאות ממותקים יכולים לסייע בתמיכה במאזן האנרגטי של כבשים, ובגלל זמינותם הגבוהה יכולים לתת מענה אפקטיבי להפחתת רעלת הריון בכבשים.
בין היתר, הסיבה שבגללה החליטו החוקרים לבדוק את הקשר בין שתיה ממותקת לרעלת הריון כפי שכתבו במחקר: על בסיס דיווחי שטח חיוביים של חקלאים, העושים שימוש ממשקי במשקה קולה כתוסף אנרגיה הניתן בהגמעה לכבשות הרות, ואשר הינו זול וזמין לכל דורש, בחנו במחקר זה את ההשערה שההשפעה החיובית של משקה קולה מורכבת שלושה מרכיבים עיקריים. האחד הוא מים, אשר השפעתם על ריבוי שתן ידועה ולכן מצופים להפחית קטונים בדם. האלמנט השני והטריוויאלי הוא המרכיב הסוכרי במקרה זה HFCS המצופה לספק חומר גלוקוגני להפחתה של היפוגליקמיה וגם היפרקטונמיה. הגורם השלישי שהסתמן בתוצאות הפרלימינריות כמשפיע וללא הסבר ידוע, הוא המרכיב המוגז - CO2 המומס במשקה".
בנוסף לכך, גם נכתב כי את התוצאות מהניסוי ניתן לשחזר עם כל משקה בעל אותה הכמות של המרכיב הסוכרי והמרכיב המוגז.  החוקרים התגאו בניסוי זה מכיוון שזו הפעם הראשונה מיש השפעה מטבולית בניסוי מבוקר לטיפול שלא מכיל אנרגיה מטבולית.

 
החוקרים כתבו כי המחקר צפוי להימשך. "השלכות ממשקיות פוטנציאליות לממצאים טמונות בהיתכנות לצריכה וולנטרית של מים מוגזים לקבוצות בסוף היריון ובתחילת התחלובה. בעקבות מחקר זה ביססנו כזו מערכת בדיר וולקני, את ההשפעה שלה ניתן יהיה למדוד לאורך זמן ואל מול קבוצות ביקורת הצורכות מים לא מוגזים", נכתב בסוף המחקר. "אם אכן תוכח כיעילה, הרי שגישה זו תחסוך את הצורך באיתור כבשים/עיזים המועדות לחלות, ויצמצם את הטיפול הפרטני, יפחית סטרס וחסכון בעבודה ולכן יתאים יותר לממשק בדיר האינטנסיבי או אינטנסיבי למחצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה