בריאות

דרמה רפואית בחופשה בתאילנד: חזרה לישראל ונאלצה לבצע הפסקת הריון

אישה הרה חזרה מחופשה משפחתית בתאילנד, ונאלצה לעבור הפסקת הריון, מה הסיבה לכך?
מערכת ice | 
תאילנד (צילום freepik)
אישה בהריון בשנות ה-30 עברה הפלה לאחר שנדבקה בנגיף הזיקה בחופשה משפחתית בתאילנד. באישה גילתה על ההיריון במהלך החופשה, וכשחזרה לארץ התלוננה על חום ופריחה.
לפי משרד הבריאות, מחלת הזיקה מועברת בעיקר על ידי עקיצות יתושים מסוגי Aedes הנגועים בנגיף, ובעיקר על ידי היתוש אדס מצר (Aedes Aegypti).  מדובר במחלה קלה או נטולת תסמינים, והיא יכולה להתבטא בחום, פריחה, כאבי פרקים או בדלקת של לחמיות העיניים. במקרים נדירים, תיתכן הופעה של סיבוכים נוירולוגיים כמו תסמונת גיליאן ברה. החשש העיקרי ממחלת הזיקה, לפי הסבר המשרד, נובע מהשפעתה האפשרית על מהלך התפתחות העובר, זאת מאחר שקיים קשר בין הדבקה של נשים בהיריון לבין הפלות ומומים בקרס יילודים, לרבות התפתחות מוגבלת של המוח.
פרופ' אלי שוורץ, רופא בכיר במרכז לרפואת מטיילים ולמחלות טרופיות בשיבא, בריאיון ל-mako בריאות, "הצעירה הגיעה לבדיקות דם במרפאת הזיקה בבית החולים לאחר הופעת התסמינים כיוון ששמעה על הנגיף, וכי תוצאותיהן הראו באופן חד משמעי שהיא אכן נדבקה כבר בשבועות הראשונים של ההיריון". לדבריו, בעקבות כך היא נאלצה לעבור הפסקת היריון, ולאחריו אכן נמצא ריכוז גבוה של הנגיף גם בגוף העובר.
הפרופ' מציין כי זהו המקרה הראשון בישראל שבו מאותרות אצל עובר רמות גבוהות של הווירוס, והמקרה השני שבו אישה נאלצת לעבור הליך שכזה בשל הידבקות בנגיף. המקרה הראשון התרחש בשנת 2017, אז אובחנה גם כן צעירה בבית החולים שיבא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה