מדדים ומחקרים

מכה לשוכרי הדירות בישראל: זו העיר שבה המחירים קופצים

החודש חלה עלייה מתונה של 0.4% במחירי הדירות להשכרה. תל אביב עוד לא התאוששה ונמצאת בפער מתחת למחירי יולי 2023. ירושלים עם ירידה של 0.6% מחודש שעבר, חיפה מציגה עלייה של 0.5%
מערכת ice | 
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
WeCheck  מפרסמת את נתוני מחירי השכירויות לחודש יולי נתוני WeCheck משקללים בכל חודש את מחירי עשרות אלפי הדירות שיוצאות לשוק השכירות. כמו כן, מתבצע אימות נוסף כאשר עסקת השכירות נסגרת.
כלומר יש התחשבות במחיר הסגירה לעומת המחיר המבוקש. כך ניתן לקבוע באמצעות כלי BIG  DATA את המחיר המדויק והאמין ביותר. כל הנתונים מתייחסים לדירות 1-5 חדרים, שכ״ד 1,000 שקל ועד 15,000 שקל בסך הכל.

רמי רונן מנכ"ל WeCheck: הסביר: "נתוני חודש יולי ממשיכים את מגמת עליית המחירים בתקופת הקיץ, אחרי עלייה של 0.7% בחודש יוני במחירים הארציים, החודש חלה עלייה מתונה של 0.4% במחירי הדירות להשכרה. בהשוואה לחודש יולי אשתקד, שוק השכירות עדיין לא התאושש ומציג פער של 3.1% במחירים הארציים. בנוסף אנו עדים לירידה חדה בהיצע הדירות להשכרה ביחס לחודש יולי בשנה שעברה, בשיעור של 29.5% שנובעת ככל הנראה ממיעוט דירות חדשות הנוספות לשוק, נטייה לחידוש חוזים קיימים ויציאה של דירות מהשוק לאור הריבית הגבוהה מול תשואת השכירות הנמוכה. המשך מגמה זו עלול להוביל לעליות מחירים נוספות בחודשים הקרובים.
בהסתכלות על הערים השונות, תל אביב מראה החודש איזון במחירי הדירות עם ירידה של 0.1% ובהשוואה ליולי אשתקד פער של 6.2%, מה שמראה כי תל אביב עוד לא התאוששה ונמצאת בפער מתחת למחירי יולי 2023. ירושלים עם ירידה של 0.6% מחודש שעבר, חיפה מציגה עלייה של 0.5% מחודש יוני האחרון במחירי הדירות והשוואה ליולי 2023 חלה עלייה של 3.4%. חשוב לציין כי השוק עדיין לא חזר למחירים של שנה שעברה, עם פערים ארציים ממוצעים של 3.1% בהשוואה ליולי 2023.
בהיבטי ההיצע, ישנה עלייה של 6.6% בהיצע הדירות הארצי מול חודש יוני 24. למרות העלייה מחודש קודם אנחנו עדיין רואים פער גדול בהשוואה להיצע ביולי שנה שעברה (2023), מדובר בירידה דרסטית של 29.5% בהיצע הארצי, אם מגמה זו תימשך היא עלולה להוביל לעליות מחירים נוספות במהלך הקיץ. ובכל זאת, הערים המרכזיות רושמות החודש עלייה בהיצע הדירות בהשוואה לחודש יוני האחרון - חיפה עם עלייה של 22.1% , באר שבע 17.6%, ירושלים עם 7.1% ותל אביב עם עלייה מתונה של 6.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה