מדדים ומחקרים

מהפכה בבורסה בתל אביב: זו ההטבה החדשה שתינתן לחברות

??אושר בטרומית: ניכוי הוצאות של חברה או שותפות בשל הנפקת מניות בבורסה בתל אביב
מערכת ice | 
שקל (צילום פלאש 90/ הדר יואביאן)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (ניכוי הוצאות הנפקה), של חבר הכנסת אליהו רביבו. 27 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכספים.
מוצע להרחיב את ההכרה בהוצאות שהוציאה חברה או שותפות בקשר להנפקת מניות או יחידות השתתפות הנרשמות למסחר בבורסה בישראל, ובכך לעודד חברות לרישום מניותיהן למסחר בבורסה. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק עידוד התעשייה מתיר ניכוי הוצאות שהוצאו לשם הנפקת מניות חברה בבורסה בישראל רק לחברה תעשייתית, שהיא חברה תושבת ישראל אשר 90% לפחות מהכנסותיה הם ממפעל תעשייתי, כלומר, ממפעל שעיקר פעילותו בשנת המס היא ייצורית. 
מצבה של הבורסה בתל-אביב משתקף בהיקפי המסחר הפוחתים ובהיקפי ההנפקות או בשווי ההנפקות שפוחתים בשנים האחרונות בבורסה. בצמצום היקפי המסחר בבורסה יש כדי להשפיע על שוק ההון בישראל, כמו גם על כדאיות רישומן למסחר של מניות בבורסה בישראל בעיני חברות – בין אם מדובר בחברות ישראליות ובין אם מדובר בחברות זרות. 
בהצעת חוק זו מוצע להרחיב את ההכרה בהוצאות שהוציאה חברה או שותפות בקשר להנפקת מניות  או יחידות השתתפות שנרשמות למסחר בבורסה בישראל, ובכך לעודד חברות שטרם הנפיקו מניות להביא בחשבון הטבה זו במסגרת שיקוליהן לרישום מניותיהן למסחר בבורסה בתל-אביב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה