מדדים ומחקרים

מתקשים לישון? אתם לא היחידים: נתוני השינה של הישראלים נחשפים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגה את תוצאות הסקר החברתי של שנת 2023. מסתמן: ככל שמתבגרים גוברים הקשיים בנושא. 5% מבעלי רישיון נהיגה דיווחו כי העייפות סיכנה אותם על הכבישים. וגם: האם נשים נשארות ערות יותר בגלל הדאגות?
מערכת ice | 
שינה-אילוסטרציה (צילום freepik)
לשינה טובה השפעות חיוביות מאוד על הבריאות הפיזית והנפשית. כעת, תוצאותיו של מבדק חדש שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פורסם אתמול (רביעי) וחושף את הנתונים אודות איכות השינה של המשיבים בישראל. 42% מהישראלים דיווחו על דאגות שמפריעות להם לישון, אך הנתונים מתייחסים לסקר החברתי של שנת 2023, וייתכן שדאגות המצב הביטחוני השפיעו ושינו את דפוסי התשובות. נתון זה גבוה יותר בקרב הנשים מאשר אצל גברים - 48% לעומת 36% בהתאמה. 
24% מבני ה-20 ומעלה שהשיבו על הסקר ענו כי הם לא ישנים מספיק שעות בלילה על מנת לאפשר להם לתפקד במהלך היום. באופן ממוצע באמצע השבוע 16% מהישראלים ישנים עד 5 שעות בלבד, 27% ישנים 6 שעות, 29% ישנים 7 שעות ורק 21% ישנים 8 שעות בלילה או יותר. בעיית העייפות משפיעה גם על בעלי רישיון הנהיגה ועל הבטיחות בכבישים, 5% מהאנשים בעלי רישיון נהיגה סיפרו כי עייפות סיכנה אותם בנהיגה. 
הסקר, שנערך בשנת 2023, מראה כי נדודי השינה הם עניין שמתגבר עם הגיל. 14% מבני 44-20 דיווחו כי הם מתקשים להירדם או לישון במשך לילה שלם לפחות שלוש פעמים בשבוע לעומת 19% מבני ה-64-45. נתון זה עולה עוד יותר כאשר מגיעים לגיל 65, אז דיווחו 29% מהאנשים על קושי בשינה או בהירדמות במשך לילה שלם בלפחות שלושה לילות מתוך השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה