מדדים ומחקרים

מדדי המחירים בסחר חוץ בישראל נחשפים: שיפור של 0.7% בתנאי הסחר

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את הדוח לרבעון הראשון של שנת 2024. מחירי יצוא הסחורות עלו ב-1%. היבוא ירד ב-0.3%. גם בתחומים היהלומים נרשם שינוי. כל הנתונים והפרטים
מערכת ice | 
מסחר (צילום vecteezy)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (חמישי) דוח מיוחד החושף את מדדי המחירים בסחר חוץ. הנתונים מתייחסים לרבעון הראשון של שנת 2024. במהלך הרבעון נרשם שיפור של 0.7% במדד תנאי הסחר. מדד זה לא כולל אוניות, מטוסים, יהלומים וחומרי אנרגיה. 
במהלך הרבעון נשמרה העלייה שנרשמה ברבעון הקודם, ואף גדלה, במדד מחירי יצוא הסחורות ברבעון הנוכחי נרשמה עלייה של 1%. מדד מחירי יבוא הסחורות, לעומת זאת, המשיך בירידה שנרשמה ברבעון הקודם. ברבעון הנוכחי התקיימה ירידה של 0.4%. מדד מחירי יצוא הסחורות עלה ב-2.5%. מדד המחירים של היצוא התעשייתי, כרייה וחציבה (ללא יהלומים מעובדים) עלה ב-0.9%. 
ביצוא תעשיות הטכנולוגיה העלית, המהווה 40% מכלל הייצוא התעשייתי (ללא יהלומים), נרשמה עלייה של 1.7% ברבעון. הנתונים מצביעים על עלייה במדד המחירים של יצוא של ענף האלקטרוניקה. מדד המחירים של יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עלית על ב-0.6%. ממד המחירים של יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבות מסורתית ירד ב-0.1%. מדד המחירים של יצוא תעשיות טכנולוגיה מסורתית עלה ב-1.8%. מדד המחקרים של יצוא עיבוד יהלומים עלה ב-14.6%. מדד המחירים של יצוא ענפי החקלאות עלה ב-5.8%. 
מדד מחירי יבוא הסחורות ירד ב-0.3%, והמשיך את מגמת הירידה שנרשמה גם ברבעון הקודם. מדד המחירים של יבוא מוצרי צריכה לא השתנה במהלך הרבעון. מדד המחירים של יבוא מוצרים לצריכה שוטפת (מזון, הלבשה ומוצרי משק בית) עלה במהלך הרבעון ב-0.1%. עיקר העלייה נרשמה בתחום יבוא מזון, משקאות ותרופות. מדד מחירי יבוא של מוצרים בני קיימה (כמו ריהוט, מוצרי חשמל) עלה ב-0.3%. 
מדד מחירי יבוא מוצרים להשקעה עלה ב-0.9%. מדדי מחירי יבוא כלי תחבורה להשקעה עלה ב-1.2%. מדד מחירי יבוא מכונות וציוד (המהווה 60% מכלל יבוא סחורות להשקעה) עלה ב-0.9%, לאחר ירידה של 0.7% ברבעון הקודם. ברבעון ירד מדד מחירי יבוא חומרי אנרגיה ב-5.3% ומדד מחירי יבוא היהלומים עלה ב-0.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה