מדדים ומחקרים

רוכבים על קורקינט חשמלי? זהירות: זו העיר המסוכנת ביותר

על פי דוחות הלמ"ס, בשנת 2023 חל גידול בשיעור של 5% במספר הנפגעים בתאונות קורקינטים חשמליים בהשוואה ל-2022 (1,157 פצועים לעומת 1,103 פצועים בהתאמה). העיר בה נפגעו כמות האנשים הגדולה ביותר היא תל אביב יפו, עם 362 פצועים, והיום הכי פחות מסוכן בשנה לרכיבה הוא שבת
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ מרים אלסטר
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה דו"ח מדאיג בנוגע לנתוני הנפגעים בתאונות קורקינטים חשמליים בישראל בשנת 2023 לעומת השנה שקדמה לה, כאשר מהנתונים עולה כי חלה עלייה בשיעור של 5% במספר הנפגעים (1,157 פצועים לעומת 1,103 פצועים בהתאמה). מתוך כך, בשנה זו נפגעו בכל יום יותר משלושה בני אדם בממוצע בתאונות. נציין שכבר לפני כמה חודשים עמותת אור ירוק דיווחה כי 2023 הייתה השנה הקטלנית ביותר בדרכים הן לרוכבי קורקינט והן לרוכבי אופניים.
מבחינת נתוני ההרוגים, בעוד בשנים 2019 ו-2020 נהרגו שני אנשים בכל אחת מהשנים עקב מעורבות בתאונת קורקינטים חשמליים, בשנת 2021 נהרגו חמישה אנשים וכך גם בשנת 2022. בשנת 2023 המספר עמד על שלושה אנשים. גם במספר הפצועים קשה בתאונות אלו חלה עלייה משמעותית: בשנת 2019 נפצעו כ-41 אנשים, שנה לאחר מכן הנתון עמד על 46, וב-2021 נפצעו כ-69. הגידול המדאיג לא נעצר כאן: בשנת 2022 נפצעו כ-2022 אנשים ובשנת 2023 כ-108 אנשים.
ובאיזו עיר נפגעו הכי הרבה אנשים? באופן לא מפתיע כלל, העיר שזוכה בתואר המפוקפק היא ת אביב יפו, בה נפצעו כ-362 אנשים בשנת 2023 (31% מהנפגעים בערים). בחולון המספר עמד על 59 נפגעים, ברמת גן ובאשדוד כ-55 נפגעים (בכל אחת מהן), ובירושלים נפגעו כ-50 אנשים באותה השנה. 
נתון מעניין נוסף אשר פורסם בדוח הוא שהימים הכי פחות מסוכנים הם בסופי שבוע (שישי ושבת). 61 תאונות קורקינט אירעו בימי שבת בשנת 2023 – היום עם מספר התאונות הקטן ביותר, כנראה בזכות מיעוט הנסיעות למקומות עבודה או ללימודים. היום בו נפגעו הכי הרבה רוכבים בשבוע – יום שני, עם 193 תאונות.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר: "מספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים נמצא בעליה מתמדת, חלקם בתאונות במעורבות קורקינטים שיתופיים. השימוש בכלים חשמליים הפך פופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות אך במקביל לא התווספו שוטרי תנועה, וערים רבות כלל לא סללו שבילי רכיבה בטוחים לרוכבים שיפרידו אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל. את הכאוס הזה חייבים לשנות באמצעות אכיפה משטרתית ועירונית ויצירת מרחב רכיבה בטוח יותר. לאחרונה קידמנו חקיקה המחייבת לוחיות רישום לרוכבי הכלים החשמליים ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקיים הסברה לציבור אודות התקנות החדשות ולוודא כי המשטרה אוכפת כנגד מי שרוכב בניגוד לחוק ומסכן את החיים של כולנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה