מדדים ומחקרים

סקר חדש: 96% מהחברות בישראל חוו התקפת סייבר בשנה האחרונה

המחקר, שעסק בין השאר גם בנושא בינה מלאכותית, חשף כי הנתון גבוה יותר בארץ מאשר בשאר העולם. עוד מסתמן על פי הנתונים כי רוב העובדים בארץ לא חוששים כי יוחלפו על ידי AI, אך מאמינים כי מדובר בכישור חשוב בשוק העבודה העתידי
מערכת ice | 
סקר-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
מחקר חדש חושף - 96% מהארגונים בישראל הושפעו ממתקפות סייבר בשנה האחרונה. במהלך המחקר, שערכה Dell Technologies, השיבו 83% מהנשאלים בכל העולם שהושפעו מתקיפות סייבר. כאמור, בישראל הנתון גבוה אפילו יותר. במהלך הסקר נשאלו מנהלי IT ועסקים מרחבי העולם שאלות בנושא בינה מלאכותית וסייבר וכעת נחשפות התוצאות במסגרת הודעה ששיגרה החברה לתקשורת אתמול (ראשון).
בין המתקפות בישראל: התקפות על השרתים, השתלת תוכנות זדוניות והונאות פישינג (דיוג). אחד מהאתגרים הגדולים ביותר בתחום אבטחת הסייבר הוא התנהלות העובדים עצמם. בישראל דיווחו 67% מהמשיבים כי חלק מהעובדים עוקפים את ההנחיות ונהלי האבטחה הנהוגים בארגונם משום שהם מאמינים שהם מעכבים את עבודתם. 68% מהמשיבים ענו כי איומים פנימיים הם מקור מרכזי לדאגה בנושא אבטחת סייבר. 
הסקר בחן גם נושאים הקשורים בבינה מלאכותית, ובאופן ספציפי בבינה מלאכותית יוצרת (גנרטיבית), שללא ספק הפכה להיות אחד מהנושאים החמים בתקופה האחרונה. מודלים של בינה מלאכותית יוצרת, כמו ChatGPT ממשיכים להציג חידושים שונים ומבטיחים. בעוד 68% מהמשיבים בישראל סבורים כי בינה מלאכותית יוצרת עתידה לשנות את התעשייה בה הם פועלים, בעולם מציגים נתון גבוה יותר, כאשר 81% באופן ממוצע בעולם השיבו באופן דומה. 
רוב העובדים בישראל לא מפחדים שיוחלפו על ידי בינה מלאכותית. 74% מהמשיבים ענו כי הם מאמינים כי המכונות ובני האדם ישתפו פעולה באופן טוב יותר כבר בחמש השנים הקרובות. 50% ממנהלי ה-IT והעסקים בישראל מספרים כי יכולות שליטה בבינה מלאכותית היא בין הכישורים החדשים שידרשו לעבודה בארגונים שלהם. בישראל מאמינים פחות ברגולציה על תחום הבינה המלאכותית, כאשר 67% מהמשיבים ענו כי השימוש בבינה מלאכותית צריך להיות קפדני יותר ומגובה ברגולציה, לעומת 81% בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה