נדל"ן ותשתיות

מפריז לבת ים: טור מיוחד מאת נשיא לשכת הקבלנים

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": "כ-7 מיליון יהודים חיים כיום בתפוצות, והאירועים האנטישמיים המתרבים גורמים לרצון לעלייה, גם לכאלה שלא שקלו זאת קודם"

מערכת ice | 
רוני מזרחי (צילום מנחם עוז)
נזכרתי בסדרה הטלוויזיונית המיתולוגית "בת ים ניו יורק", כשהתוודעתי לאחרונה לנתונים יוצאי הדופן שהוציאה הסוכנות היהודית, לפיהם מספר בקשות העלייה של יהודי צרפת עלה מאז אירועי ה-7 באוקטובר  ב-430 אחוזים.
ובמילים אחרות –מתוך כחצי מיליון יהודים המתגוררים כיום בצרפת, כ-100 אלף, כל יהודי חמישי, מתעניין בעלייה לישראל וכ-50 אלף, כל יהודי עשירי, אומר כי הוא שוקל לעשות זאת כבר במהלך השנה הקרובה.
צרפת, מסתבר, איננה לבדה כלל ועיקר. כ-7 מיליון יהודים חיים כיום בתפוצות, והאירועים האנטישמיים המתרבים והולכים גורמים לרצון לעלייה גם לכאלה שלא שקלו זאת קודם. ואם נוסיף לכך מאות אלפי ישראלים שביצעו רילוקיישן, בפועל ירידה מן הארץ, גם רבים מתוכם מתחילים להוציא את המזוודות מן הבוידעם.
אם בעבר מי שרכש אצלנו דירה באחד המגדלים הסמוכים לחוף בת ים, היה בראש וראשונה משקיע יהודי שחיפש תשואה נאה ובד בבד דירת מקלט לצאצאיו בבוא יום פקודה, הרי שכיום רבות מהפניות שאנחנו מקבלים במשרדנו הינם של רוכשים מן השורה, יהודים מהמעמד הבינוני שמחפשים דירה על מנת להתגורר בה.
אם בעבר היו ערים דוגמת תל אביב, רמת השרון הרצליה ורעננה משאת נפשם של העולים החדשים, הרי שכיום השתנתה התמונה מקצה לקצה. העובדה שבבת ים מחירי הדיור עדיין עומדים על כ-30 אלף שקלים למ"ר, כמחצית בלבד לעומת תל אביב, והפער רצועת החוף מאמיר לכ-200 אחוזים, הופך את האופציה הבת ימית למועדפת על ידי רבים.
במהלך הקיץ האחרון נחנך הקו הרדום של הרכבת הקלה, שקיצר את זמן הנסיעה למרכז תל אביב בפחות ממחצית, שלא לדבר על הנוחות הרבה לעומת הצורך בעבר להיטלטל באמצעות אוטובוסים. יתרה מכך: ההתקדמות התכנון של פרויקט המטרו, תקצר עוד יותר את זמן הנסיעה לכ-10 דקות בלבד, עובדה שכמובן תשביח את ערכי הנדל"ן בבת ים לאין שיעור.
בד בבד ה"סיטי" החדשה של בת ים, שהמגדלים הראשונים שלה כבר צצים והולכים, תשלב בתוכה מגורי יוקרה, משרדים, בתי מלון, מסחר ובילוי, ועל פי התכנון תהיה גדולה ממרכז עזריאלי בתל אביב פי כמה וכמה. גם עובדה זו משפיעה כבר היום על רבים מהעולים הפוטנציאלים.
וכמובן רצועת חוף של בת ים המשתרעת לאורך כ-3.5 קילומטרים, רובה ככולה חולית ומהווה אטרקציה לרבים מהעולים שמתגוררים בארצות קרות, או שבהן עונת הרחצה נמשכת חודשים ספורים, זאת שעה שאצלנו ישנם לפחות 300 ימי שמש בשנה.
שאלת השאלות, כמה עולים יגיעו בפועל אלינו במהלך השנה הקרובה ואלה שאחריה? ובכן, ההיסטוריה מלמדת שתמיד לאחר משבר שאותו עוברים יהודי העולם, ובמיוחד אירועי אנטישמיות, אחוזי העולים מזנקים, כך שהנתון שאותו הביאה הסוכנות היהודית לגבי יהדות צרפת, תקף מן הסתם לגבי יתר הקהילות היהודיות, משמע ייתכן מאוד שאנו צפויים למאות אלפי עולים על פני השנים הקרובות.
על כן, ובדומה לבת ים שעוברת כעת מתיחת פנים כוללת, ההערכה שלנו שיהיו גם הפתעות נוספות וגם ערים סמוכות דוגמת חולון וראשון לציון שבעבר לא נהנו מעלייה משמעותית מארצות הרווחה, גם אליהן יגיע מספר מכובד של עולים, זאת כאמור לצד הערים ה"קלאסיות" שבצפון גוש דן.
ומשפט אחרון לסיכום - אמנם העולים לא ימצאו כאן את מגדל אייפל, שער הניצחון, שנז אליזה או נהר הסיין, אולם החולות החמימים והאווירה החמימה ללא קורטוב של אנטישמיות יפצו על כך מן הסתם, ובגדול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה