נדל"ן ותשתיות

קיפאון בשוק הנדל"ן? זו החברה שביצעה עסקאות ב-122 מיליון שקל

חברת אינווקס אקס פקטור בע"מ, בבעלות רו"ח איתי יצחקיאן, השלימה לאחרונה רכישה של 40 דירות בפרויקט יוקרה בשכונה חדשה, "פארק הים" נתניה, בעלות כוללת של כ-122 מיליון שקל, זאת למרות הקיפאון בשוק הנדל"ן בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"
מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock)
קיפאון בשוק הנדל"ן? תלוי את מי שואלים. משבר הנדל"ן שפוקד את המדינה בשנה האחרונה, מאז תחילת עליות הריבית במשק, גרר מאות אלפי משקיעים ורוכשים "לשבת על הגדר" ולחשב מסלול מחדש בשוק הנדל"ן הישראלי.
מלחמת "חרבות ברזל" רק שפכה עוד קרח לתוך המדורה שגחליה כבר התקררו מזמן.  הקיפאון במכירת הדירות בקרב קבלנים ומוכרי דירות יד שנייה, מורגש בשטח באופן ברור, הדבר אף מתורגם לירידות מחירים בחלק מהאזורים בארץ והפאניקה וחוסר הודאות בשיאה.
חברת אינווקס אקס פקטור בע"מ, בבעלות רו"ח איתי יצחקיאן, השלימה לאחרונה רכישה של 40 דירות בפרויקט יוקרה בשכונה חדשה, "פארק הים" נתניה, בעלות כוללת של כ-122 מיליון שקל. מדובר בפרויקט ייחודי, בו נרכשו דירות בגדלים שונים וזאת עוד בטרם התקבל היתר בניה לפרויקט.
החברה ניהלה את הרכישה עבור קבוצת הרוכשים וזכתה בכך ליתרונות רבים, כגון: רכישה מתחת למחיר השוק, כניסה לפרויקט טרום שיווק לקהל הרחב, הטבות מימוניות והטבות משפטיות חזקות שיגנו על הרוכשים לכל אורך הדרך. ניכר כי חלק מהעסקאות שבוצעו, נחתמו אף בזמן מלחמת חרבות ברזל. הרוכשים בעסקה הם קבוצה של 10 רוכשים ומשקיעים אשר רכשו באמצעות אינווקס בע"מ את העסקאות הנ"ל.
רו"ח איתי יצחקיאן, בעלי אינווקס: "בתקופות משבר, המשקיע החובבן פועל מהרגש, כשהוא רואה שכולם "יושבים על הגדר" הוא עושה את אותו הדבר, הוא צורך המון מידע ברשתות החברתיות ופחות מידע מהשטח וכך הוא אפילו לא בוחן עסקאות גם כשמדובר בהזדמנות של ממש. לעומת זאת, המשקיע המקצוען מבין שדווקא בתקופות משבר נוצרות הזדמנויות, ככל שהקושי של הקבלנים והמוכרים יותר גדול, כך ההזדמנות של המשקיע גדולה יותר".
"יתרה מזאת", הוסיף יצחקיאן: "האקס פקטור בעסקה שוברת שוויון הוא יצירת 2 מרכיבים עיקריים בעסקה: הראשונה, היא כמובן לזהות את הפוטנציאל של העסקה בטווח הקצר ובטווח הארוך, פוטנציאל השבחה באופן של קשר בלתי תלוי למחירי הנדל"ן בישראל, והמרכיב השני ברכישת דירות מקבלנים, הוא יצירת קבוצת רוכשים גדולה וחזקה. כשאתה מגיע לקבלן עם 40 רוכשים, הוא מוכן למכור לך דירות עוד לפני שלב הפריסייל, במחירים שלא בהכרח תיאר לעצמו שימכור, כי בתקופה כזו, כשהשוק קפוא, זה בהחלט מפתה למכור 40 דירות בבת אחת".
"משקיעים מתוחכמים רבים מבינים את היתרונות ברכישה של דירות דווקא בתקופה זו. עלויות המימון הגבוהות בשנה האחרונה בלמו באופן משמעותי את עליות המחירים בשוק הנדל"ן ואף גרמו לירידות מחירים, אך כעת, הפד בארה"ב מאותת בסוף 2023 על 3 הורדות ריבית צפויות לשנת 2024, ואיתו גם כמובן נגיד בנק ישראל. הורדת הריבית תאפשר ללא מעט משקיעים ורוכשים לחזור לשוק".
"יתרה מזאת, לאור אירועי השביעי באוקטובר, מדינת ישראל, אסרה על העסקתם של פועלי בניין מיהודה ושומרון ומעזה, כח עבודה שמרכז את רוב הבנייה במדינת ישראל, הדבר כמובן, ייצור ירידה משמעותית בהיצע הדירות, וזאת בנוסף, לירידה בשיווק קרקעות על ידי רשות מקרקי ישראל ולירידה ברכישת מגרשים לבניה על ידי יזמים. הנדל"ן בישראל עוד עשוי להפתיע, לטובה או לרעה, את זה ימים עוד יגידו, אבל כמאמר המשקיע המקצוען: "אל תחכה לקנות נדל"ן, תקנה נדל"ן ואז תחכה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה