נדל"ן ותשתיות

עשרות אלפי יחידות דיור: תוכנית מיוחדת לחיזוק ערי הדרום

רשות מקרקעי ישראל תקדם תוכנית לחיזוק ערי הדרום אשר נפגעו מהמלחמה. התכנית תכלול בנייה של כ-45 אלף יחידות דיור ותכלול בנייה של שטחי מסחר וציבור רבים לרווחת התושבים
מערכת ice | 
יעקב קוינט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רשות מקרקעי ישראל, בראשות המנכ"ל יעקב קוינט, פועלת עבור קידום תכנית לחיזוק ערי הדרום (בדגש על הנגב המערבי) שנפגעו מהמלחמה. התוכנית תכלול בנייה של כ-45 אלף יחידות דיור חדשות, והיא עתידה להרחיב ערים רבים כמו נתיבות, אופקים ושדרות.
על פי פרסום ב-ynet בשלוש השנים האחרונות שיווקה הרשות קרקעות לבנייה של כ-30 אלף דירות בערים אלה, שהציגו צמיחה מואצת והגירה חיובית. בעקבות המלחמה הגדיר שר הבינוי והשיכוי, יצחק גולדקנופף, את הצורך להתמקד בחיזוק יישובי הנגב המערבי באחד היעדים המרכזיים של הרשות בשנים הבאות.
התוכנית למעשה כוללת בנייה של כ-20 אלף יחידות דיור לצד מבני ציבור ומסחר באזור הצפוני של נתיבות. תכנית נוספת כוללת כ-10,000 יחידות דיור בשכונת רמת נתיבות הנמצאת גם היא בחלק הצפוני של העיר.
מבחינה בירוקרטית, קידום תכנית מועדפת לדיור כוללת כמה שלבים עיקריים. הראשון שבהם הוא שלב ההכרזה על המתחם ועוסק בגיבוש התוכנית. השלב השני הוא הסטטוטורי, ומטרתו לקדם את התוכנית במוסדות התכנון. השלב השלישי והאחרון הוא מעקב אחרי מימושה ומתן היתרי בנייה. לאור שכלול הנתונים הללו, רשות מקרקעי ישראל מעריכה כי הבנייה תחל בשנת 2025.
העיר אופקים תהנה מבנייה של קרוב ל-18 אלף יחידות דיור חדשות, וזאת בהמשך לתכנית בנייה של כ-10,000 יחידות דיור במתחם בדרום-מערב העריב אשר כבר הוכרזה בשבוע שעבר ומשתרעת על שטח של כ-7,347 דונם ונמצאת דרומית ליישוב המתוכנן דניאל. לצד יחידות הדיור, התוכנית תציע פיתוח עירוני נרחב של אזורי מסחר, תעסוקה, מוסדות ומבני ציבור בהיקף של 150 אלף מ"ר לצד שטחים פתוחים.
עוד בנייה שתקודם בעיר תהיה בשכונת אפיקי נחל ותכלול כ-5,800 יחידות, והיא תהיה חלק מתוכנית שהוכרזה על ידי המדינה כבר לפני כ-6 שנים כמתחם מועדף לדיור. הבנייה במתחם תתאפיין בבנייה רוויה של 4-16 קומות לצד אזורים מסחריים נוספים. בנוסף היא תכלול פארק ירוק בהיקף של כ-145 דונם, מבני ציבור, אזור תעסוקה ענק ועוד. 
 
עשרות אלפי יחידות דיור חדשות ייבנו (צילום: איציק קריספל)
השכונה הממוקמת בחלק הדרום מערבי של פארק אופקים – חורשת האקליפטוס, תכלול כ-1,352 יחידות דיור על שטח של כ-470 דונם. על פי התוכנית יוקצו כ-350 יחידות עבור דיור מוגן ויוקמו כ-100 חדרי מלון. בשכונה ייבנו מבני ציבור שונים כמו גם בתי ספר, קאנטרי, מתנ"ס ועוד. שיווק הקרקע, על פי ההערכות, צפוי בשנה הבאה.
בעיר שדרות מקודמת תכנית התחדשות בחמש מתחמים שונים אשר תצריך את אישור הוועדה המקומית והמחוזית. במהלך הביצוע ייהרסו וייבנו למעלה מאלף דירות בבניינים בני 6-18 קומות על שטח כולל של כ-50 דונם. כמו כן, יוקמו בעיר שטחים פתוחים לטובת הציבור ואזורי מסחר רבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה