נדל"ן ותשתיות

הקבלנים מזהירים: נראה זינוק במחסור בדירות, הקשה מקום המדינה"

ראול סרוגו מסר תגובה חריפה לניתוח של הכלכלנית כי: "ללא התערבות הממשלה אנו נראה זינוק במחסור בדירות שיגרור את ישראל למשבר החברתי-כלכלי הקשה ביותר מאז מקום המדינה".
מערכת ice | 
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
בתגובה לנתוני הכלכלנית הראשית על צניחה במכירת דירות מסר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "הנתונים ממחישים את עומק המשבר בענף הבנייה והתשתיות, שבא לידי ביטוי במצב שוק הדיור ומצביעים יותר מכל דבר אחר על צורך דחוף בהתערבות ממשלתית ביצירת התנאים להאצת הפעילות בענף מיד לאחר מהלחמה".
עוד הזהיר סרוגו בתגובתו לניתוח של הכלכלנית כי: "ללא התערבות הממשלה אנו נראה זינוק במחסור בדירות שיגרור את ישראל למשבר החברתי-כלכלי הקשה ביותר מאז מקום המדינה".

על פי סקירת הנדל"ן בחודש אוקטובר של הכלכלנית הראשית, בסך הכל נרכשו 2,294 דירות, חדשות ויד שניה בישראל, אחת הרמות הנמוכות ביותר שנרשמו בשוק הנדל"ן לפחות מאז תחילת שנות האלפיים.
בניתוח מכירות הקבלנים בשוק החופשי בחודש אוקטובר בין השבוע הראשון של החודש, בסיומו פרצה המלחמה, לבין 3.5 השבועות שלאחר פרוץ המלחמה נמצא כי ממוצע המכירות היומי הנמוך ביותר היה בשבוע השני של החודש (השבוע הראשון למלחמה), כאשר ממוצע זה עמד על כ-15 מכירות ליום. החל מהשבוע השלישי של אוקטובר הלך ועלה מספר הדירות החדשות שנמכרו בשוק החופשי, עד לממוצע מכירות יומי של 53 דירות בשלושת הימים האחרונים של אוקטובר, קצב מכירות שעדיין נמוך משמעותית גם בהשוואה להאטה שנרשמה בשוק הנדלן בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה