נדל"ן ותשתיות

האוצר יכריע: תאגידי כוח האדם זר לבנייה דורשים פטור מאגרות

על רקע המשבר הגדול שפוקד את הענף התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה פנו לראש הממשלה בנוגע לאגרות כדי לפתור את נושא הבאת כ-50,000 עובדים לענף שכעת נמצא בהקפאה: "קליטת עובדים מצריכה שכירת ותנאי קליטה כאלה ואחרים נוספים שהינם הוצאה גדולה מראש"
מערכת ice | 
נדלן (צילום shutterstock, פלאש 90)
יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה פנה במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו עם העתקים לשרי הממשלה בנוגע לדרישת פטור מאגרות לתאגידי כול האדם הזר בענף הבנייה על רקע המשבר הגדול שפוקד את הענף. ל-ICE נודע כי היום (חמישי) נערכת בשעה 11:00 ישיבה בנושא במשרד האוצר.
במכתב צוין: "ישנם 49 תאגידים לכא"ז לבניה, תאגידים אלו הינם היחידים המורשים לקלוט ולספק כא"ז לבניה, ישנם כ- 17,000 ע"ז בענף, ממוצע של כ- 350 עובדים לתאגיד, התאגידים מחויבים לשלם אגרות בסך 1,745 שקל לעובד בתוספת מגורים בסך 1,700 שקל לעובד וביטוח רפואי בסך 120 שקל לעובד, ממוצע הוצאות לתאגיד ללא הכנסה כ- 700,000 שקל בחודש וזאת לפני הוצאות מנגנון התאגיד. התאגידים מחויבים להוצאת אלו בין אם הם עובדים ובין אם לאו".
מצב נוכחי: "מעט לפני פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" דהיינו בחודש החגים, חודש בו אף בזמן שגרה התאגידים אינם עובדים באופן מלא ובהמשך לחודש החגים ומין היום השחור ה7.10.23- היום בו החלה מלחמת "חרבות ברזל" התאגידים הושבתו כמעט באופן מלא. ניתן היום לומר בוודאות, כי בחודשים אוק' – נוב' התאגידים מטבע הדברים חטפו מכה אנושה. אם לא די בזאת, נדרשים התאגידים לשלם את האגרות באופן רגיל וזאת על אף שבעל כורחם בעקבות המצב אין להם יכולת לעבוד – מצב זה יגרום לתאגידים באופן ודאי למכה אנושה ולרובם אף לפשיטת רגל.
התאגידים פנו למשרד הפנים ולמשרד האוצר וביקשו פטור מאגרות כדי למנוע את קריסתם. העניין נדון בוועדות הפנים והכספים, משרד האוצר נדרש לתשובות ולא ידע לתת אותם ומשכך נתבקש גם מועדת הכספים וגם מועדת הפנים לפעול לפטור מאגרות לתקופה של 12 חודשים לפחות והחל מחודש אוקטובר 2023: "מפגישות שערכנו במשרד הפנים, אנו יודעים שעמדת המשרד בעד פטור מאגרות ומשרד האוצר מתנהג כאילו הוא "לא מודע לכך" שאנו במלחמה. דרשתנו לפטור של 12 חודשים מאגרות מהטעמים הבאים: חודשים אוק' – נוב' ואולי אף דצמבר הינם חודשים בהם התאגידים לא עבדו ולא יוכלו לעבוד. כמו כן, תוכניתו של משרד האוצר להשלים עכשיו קליטת 32,000 ע"ז ממקומות שונים לענף הבניה, ובסה"כ בתקופה הקרובה לקלוט 50,000 עובדים, לא תתאפשר אם התאגידים יהיו פצועים וחבולים מתקופה של חודשים ארוכים ללא הכנסה ועם לא מעט הוצאות כשהם במצב של קריסה ורובם אף בפשיטת רגל חלילה, שהרי קליטת עובדים מצריכה שכירת ותנאי קליטה כאלה ואחרים נוספים שהינם הוצאה גדולה מראש, עוד הרבה לפני שהתאגידים רואים הכנסה כלשהי".
לכן נימקו: "מהטעמים הללו ועוד, הכרחי עבור קיומם של התאגידים שיינתן פטור של 12 חודשים לפחות מאגרות. היום, על אף הדיונים בוועדות הכספים והפנים אתמול, קיבלו התאגידים הודעה מהגב' ענבל משש ראש מנהל ע"ז, כי אף עובדים זרים שנמלטו עקב המלחמה ורוצים לחזור, לא יוכלו לחזור ללא תשלום אגרות חודש נוב', לאחר מכן, הודיעה לנו הגב' משש כי מחר ב11 בבוקר יתקיים דיון בנושא משרד האוצר, שבו "אולי" תתקבל החלטה. אנו מרגישים כי נושא חשוב וקריטי זה לא מקבל התייחסות ראויה ובמקום זאת מקבל גישה שתוביל לקריסת הענף חלילה. התאגידים הינם הרוח החיה והידיים העובדות של ענף הבניה, ענף הבניה הינו הקטר של המשק הישראלי ומחזיק נתח מכובד מאוד ממנו. משמע: פגיעה בתאגידים הינה פגיעה ישירה ואנושה בענף הבניה, פגיעה בענף הבניה, פגיעה אנושה בכלכלת ישראל. אשר על כן, נבקש מכבודו, לפעול במהירות ובנחרצות מול השרים הרלוונטיים ולהביא לפטור של 12 חודשים מהאגרות לאור מצב החירום ובכך להציל את הענף החשוב כל כך לכלכלת מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה