נדל"ן ותשתיות

הקאסטות בעזה: התושבים עניים - בכירי החמאס, מליונרים

בכירים מארגון חמאס, יושבים כעת במלונות יוקרה ברחבי העולם הערבי ומקבלים החלטות קשות על חשבון תושבי הרצועה

מערכת ice |  1
מטבעות קריפטו שימשו את ארגון הטרור חמאס למימון פעילויות טרור (צילום shutterstock)
בשעה שעזה נחשבת לאחד האזורים העניים בעולם, המנהיגים שלה נהנים מחיי פאר, עם הון של מיליוני או מיליארדי דולרים.  במשך שנים, הונם  של בכירי חמאס נשאר בגדר תעלומה. היום כבר ידועה הדרך שבה הפכו מי שנולדו וגדלו במחנות פליטים לטייקונים.
שעות ספורות מפרוץ מתקפת חמאס על ישראל, מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה (61), נצפה בסרטון כשהוא חוגג את הפלישה ממשרדו המפואר (מאוד) בקטאר, בעוד הוא ובכירים נוספים בחמאס מריעים ומהללים את אללה (לפי טיימס אוף ישראל). הנייה, שהונו מוערך ב-5 מיליון דולר, רכש בשנת 2010 חלקת קרקע בשטח של 2,500 מ"ר ברימאל, ב־4 מיליון דולר ומאז, רכש הנייה נוספים ורשם גם אותם על שמותיהם של כמה מ־13 ילדיו.
יחיא סינוואר, שנולד במחנה הפליטים חאן יונס בתקופת שלטון מצרים ברצועת עזה, הוא מייסד שירות הביטחון של חמאס. על אף שב־1988 נידון לארבעה מאסרי עולם, הוא שוחרר בעסקת שליט, וחזר לתפקידו כמנהיג בכיר בארגון. ב־2017 מונה למנהיג חמאס ברצועה. הונו של יחיא סינוואר מוערך ב-3 מיליון דולר.
עוד טרוריסט בעל ממון רב הוא ח'אלד משעל. כמו הנייה ואחרים, גם הוא מתגורר היום בקטאר, וידוע בתור מי שהשקיע הרבה מהונו בבנקים מצריים ופרויקטי נדל"ן במדינות המפרץ הפרסי, הוא נחשב לאחד מהעשירים ביותר בעולם הערבי והונו האישי מוערך ב־5 מיליארד דולר.
אך לפי הדיווח, לאחר הפסדים מרובים השנה ובעקבות היכולת לעקוב אחר עסקאות במערכת החשבונות של Cryptocurrency, אמרו בכירי חמאס כי יתרחקו ממטבעות קריפטו. סביר להניח כי ההפסדים בקריפטו יפוצו בקלות בזכות התמיכה של איראן, שהגדילה משמעותית את המימון השנתי לזרוע הצבאית של חמאס בשנה האחרונה מ־100 מיליון דולר לכ־350 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התבלבלתם בגודל ההון של סינוואר ושל הנייה
    חנה 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר במיליארדים ולא במיליונים.
    סגור