נדל"ן ותשתיות
עסקים שנפגעו מעבודות הרכבת הקלה יקבלו פיצויים? הדרישה החדשה נחשפת
רבות דובר על עבודות הרכבת הקלה בגוש דן. אך, לאחרונה יצא נשיא איגוד לשכות המסחר בקריאה לאוצר לקחת אחריות על הפגיעה שחווים בעלי העסקים ולפצות אותם על פי קריטריונים שיקבעו
לקראת השקת פעילותה של הרכבת הקלה בגוש דן. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אל שר האוצר בצלאל סמוטריץ', וקרא למשרד האוצר לקחת אחריות על הפגיעה שחשים העסקים במסגרת בניית התוכנית הלאומית הזו. בדבריו אמר לין: "פגיעה בעסקים עקב פיתוח תשתיות ציבוריות אינה שונה מהפקעת רכוש".
איגוד לשכות המסחר טוענים כי אין מדובר בתופעה זמנית וחולפת, וכיוצא מכך נכון יהיה להנהיג מערכת פיצוי לכלל העסקים הנפגעים על פי קריטריונים מוגדרים כפי שהמדינה עושה בתקופות מלחמה.
בדבריו, הוסיף לין וציין: "עקב עבודות תשתית נחסמת הגישה של הציבור לחנויות הרחוב המצויות בצדי המדרכות, העסקים נפגעים מחמת ירידת מחזור. אין מדובר בתקופות זמן קצרות. מדובר בתקופות ארוכות שנים עם דחיות דחופות במועדי הסיום. המדינה רוצה לפתח תשתיות אולם מתנכרת לחובותיה כלפי בעלי העסקים. לא המדינה ולא הרשויות המקומיות יכולות להרשות לעצמן להרוס עסקים בישראל. פגיעה ישירה בעסקים עקב פיתוח תשתיות ציבוריות אינה שונה מהפקעת רכוש".
"בזמנו פרסמה עיריית תל אביב נוהל "קרן סיוע לעסקים לעניין הקו האדום והקו הירוק". הזכאות לפיצוי עבור עסק שנמצא בקו הראשון של התוואי הינה חשיפה של שנה שלמה עם דרישות נוספות. אולם אפילו הנחיות אלה לא מופעלות" כותב לין לשר האוצר. "לא ברור אם קרן משותפת זו לאוצר ולעיריית תל אביב ואשר אמורה הייתה לפעול בניהול נ.ת.ע. אכן פעלה ועד כמה היא העניקה פיצוי הוגן לעסקים".
עוד ב-
בדבריו, טוען לין כי אסור להמשיך ולהזניח את הפגיעה אותה סופגים, בעיקר עסקים קטנים, כתוצאה מעבודות תשתית ומסכם במסגרת דבריו ואומר כי: "משרד האוצר צריך ליטול את האחריות בראייה כלל לאומית ולקבוע קריטריונים ברורים של זכאות לקבלת פיצוי לכל העסקים בישראל הנפגעים כתוצאה מהקמת קווי רכבות מטרופוליטנית בשיתוף של הרשויות המקומיות בהן עוברים אתרי העבודה"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה