נדל"ן ותשתיות

אנרגיה מתחדשת בצה"ל: זה הפרויקט שהוקם בבסיס גלילות

משרד הביטחון וצה״ל מובילים פרויקט ראשון מסוגו בשיתוף הום ביוגז למיחזור פסולת אורגנית לאנרגיה מתחדשת בבסיסי צה״ל. המערכת תמחזר פסולת בכמות של עד 500 קילו שתמוחזר לחימום מים בבסיס

מערכת ice | 
הום ביוגז (צילום דוברות משרד הביטחון)
אתמול (שני) התקיים טקס חגיגי בבסיס גלילות בראשות סמנכ״ל וראש אגף אמון, ארז צידון, להתקנת מערכת לפירוק פסולת המטבח בבסיס והפיכתו לביוגז. המערכת, שפותחה ע"י חברת הום ביוגז הישראלית, בעלת טכנולוגיה מתקדמת למיחזור של עד 500 ק״ג פסולת אורגנית ביום לאנרגיה מתחדשת בצורת ביוגז שינוצל לחימום מים לצורכי הבסיס.
השימוש במערכת של חברת הום ביוגז מונע הטמנת פסולת בשווי של 80 מיליון שקל בשנה, וזיהום קרקע ואוויר. בכך צה״ל עושה צעד משמעותי לצמצום הפגיעה בסביבה וקידום מדיניות של קיימות סביבתית וחיסכון כלכלי.
הקמת והתקנת המתקן מתבצע במסגרת שיתוף פעולה של משרד הביטחון עם הרשות לחדשנות והמשרד להגנת הסביבה, להטמעת חדשנות סביבתית במעהב"ט.
אושיק אפרתי, מייסד שותף ומנכ"ל הום ביוגז, "אנו רואים בשיתוף פעולה חשוב זה אבן דרך משמעותית בדרך להרחבת פעילותה העסקית של הום ביוגז. פרויקט זה הינו נדבך נוסף במימוש חזונה של הום ביוגז לספק פתרונות חדשניים וכלכליים ליצירת אנרגיה מתחדשת והפחתת רמות הזיהום הסביבתי וגזי החממה, אשר נובעים משינוע והטמנת פסולת אורגנית".
סמנכ״ל וראש אגף אמון, ארז צידון: "מודה לשותפינו מהרשות לחדשנות והמשרד להגה"ס במהלך קידום הטמעת החדשנות הסביבתית במעהב"ט, במסגרתו גם מוצב מתקן ההדגמה בבסיס גלילות. המהלך משתלב בפעילות רחבה יותר של מעהב"ט להיערכות לשינויי האקלים ובמסגרתה צימצום פליטות פחמן מפעילות צה"ל".
ראש חטיבת הלוגיסטיקה, תת אלוף פיני בן מויאל: "צה"ל חרט על דגלו להיות מוביל בקידום טכנולוגיות לשמירה על הסביבה, טיפול בפסולת וצמצום תביעת הפחמן, זה הצעד הראשון מבין פרוייקטים נוספים בתחום שנוכל לראות בקרוב."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה