נדל"ן ותשתיות

המס המרגיז על דירות ישונה: מי ירוויחו מהמהלך?

אושר סופית: תיקון חישוב מס מקרקעין ברכישת דירה על ידי ילד יתום, מוצע לקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג "ילד נשוי", כך שיוטל על רכישה כאמור מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה
מערכת ice |  3
נדל"ן (צילום מערכת אייס, pexels)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 12 חברי כנסת ללא מתנגדים. מוצע לקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג "ילד נשוי", כך שיוטל על רכישה כאמור מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה.
בדברי ההסבר נכתב: "חוק מיסוי מקרקעין מכיר בהורה וילד עד גיל 18 כתא משפחתי אחד לעניין חישוב מסי המקרקעין. הרציונל הוא שילד עד גיל 18 מצוי בחזקת הוריו, ורכישת דירה על שמו עלולה להיות רכישה שנעשית עבור הוריו ורק נרשמת על שם הילד. שכן, לילד כאמור, סביר שלא קיים ההון הנדרש לרכישת נכס מקרקעין, ורכישה זו מתבצעת באמצעות כספי ההורים, ומכאן, שהם רוכשי הנכס בפועל.

אולם, במקרים רבים רכישת דירה על ידי ילד יתום מאחד מהוריו, נעשית מכספי הירושה של ההורה הנפטר, ומטרת הרכישה היא הבטחת עתידו הכלכלי של הילד. לפיכך, רישום הדירה על שמו לא נועד לשם התחמקות מתשלומי מסים בעד רכישת הנכס כאמור. כמו כן, ישנם מקרים רבים בהם המשפחה המורחבת או הקהילה בה חי הילד, תומכת ומתגייסת למען הבטחת עתידו ומעוניינת לרכוש עבורו דירה, כשהמועד המתאים לגיוס כספים עבור מטרה נעלה זו הוא סמוך ככל האפשר לפטירת אחד מהורי הילד בעודו עדיין קטין. 
במקרים אלו, גם אם רכישת הדירה נעשית על שם הילד לשם הבטחת עתידו, תנאי המיסוי שיחולו על רכישות כאמור יהיו בהתאם להורה שנותר בחיים, ומקום בו יש בחזקתו דירות נוספות, סביר להניח שלא ייהנה הילד מתנאי מס מוטבים או פטורים, כפי שמוגדר בחוק ביחס לבעלי דירה יחידה."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מיסים דירות וירקות
    רפאל 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה שחושבים על יתום שיש לו ממון לדירה אבל מה ההתחשבות ביתום שאין לו כסף? יתום שיש לו ממון עדיין יתום ויש להתחשב בכך אולם מה ההטבה ליתום בלי ממון? למה לא דאגת שמשפחה של יתומים תקבל הנחה בחשמל במים ותקבל שובר למזון מוגדל?לא חליליה שהחוק לא טוב אבל קודם חושבים על חלוקה לעני היתום על פני היתום בעל הממון ובכך תתקיים מצוות הצדקה וגם עזרה ליתומים
    סגור
  • 2.
    עוד חוק לטובת החרדים
    בונדי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם חס וחלילה אחד מההורים החרדים נפטר אז אפשר לקבל פטור דירה יחידה ל12 יתומים....
    סגור
  • 1.
    מתעסקים בזוטות של זוטות להעשרת מי שיש לו בכיסים
    בבלת כזה לא שמעתי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ילד יתום לפתע מקבל דירה לא משלם מס כמו ילד שני הורים מה השטויות האלו. הכל להתעשרות שכולם ישלמו מיסים
    סגור