נדל"ן ותשתיות

הבנק מציע עזרה עם המשכנתה - אז למה אזרחי ישראל מסרבים?

על פי מומחי משכנתאות מהבנקים המובילים בישראל, הבנקים מציעים פתרונות שאמורים לסייע בהתמודדות עם ההחזר החודשי, אך מתברר כי לוקחי המשכנתאות לא ממהרים לקחת אותם. מה הם עושים במקום?
מערכת ice |  2
נדל"ן בארץ (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
אין ספק כי מדובר בשנה לא פשוטה עבור שוק המשכנתאות. הריבית העולה והאינפלציה הביאו את סך ההחזר החודשי לרמות חדשות ומשקי בית רבים מתקשים לעמוד בהחזרים החודשיים. מנגד, יותר ויותר זוגות צעירים פשוט מוותרים על אופציית רכישת הדירה וממתינים לירידת הריבית, אך שמחירי הדיור מתחילים לרדת עקב חוסר ביקוש.
ואכן מספר נציגים מהתחום מבנקים נבחרים שוחחו עם 'גלובס' ומסרו כי ישנה הצטמצמות בשוק, אך הם פחות נתקלים במצב בו אלו שלקחו משכנתה לא מצליחים לעמוד בהחזר החודשי. לטענתם, המשפחות דווקא מקצצות בהוצאות החודשיות שלהם בתחומים כמו קניות ופנאי כדי לעמוד בהחזר.
יותר מזה, מתברר כי זו הבחירה של המשפחות, אף שהבנקים מציעים הארכת מסלולי פריים בלי פגיעה בתנאים, ייעוץ פרטני בנוגע למסלולים קיימים, הקפאת משכנתה ועוד. אף שהבנק מציע את כל אלו, הלקוחות מאזינים, מתעניינים, אך בסופו של דבר לא פועלים ולא עושים שימוש בעזרה שמוצעת.
כמו כן, הם מוסיפים כי אף שנרשמת ירידה במחירי הדירות, מדובר במצב זמני בלבד שנובע מעליית הריבית. משמע, אם לא יהיו תוכניות ארוכות טווח שיטפלו בהיקף  המצומצם של ההיצע, המחירים יחזרו לעלות ומהר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה?? הכתבה הייתה צריכה לפרט
    צחי 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פריסה של יותר שנים בהלוואה פירושה הגדלת הריבית הכוללת בהלוואה. הבנק לא מסכים לספוג את הריבית בכלל!! מה שהוא מסכים זה לשמור על אותה ריבית מטורפת שיש היום בשוק. כלומר הבנק מגדיל את הרווח על חשבון הלקוחות שכביכול הוא בא לקראתם. היכן כאן ההטבה?
    סגור
  • צודק במיליון אחוז
    שמעון 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה ממונת ומוזמנת לצורך הצגת נתונים אינטרסנטיים
    סגור