נדל"ן ותשתיות

בהשקעת ענק: מי ייהנו מחשמל מאנרגיה מתחדשת?

צעד נוסף בדרך לעמידה ביעדי ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת: משרד האנרגיה והתשתיות מקדם עוד מעבר לאנרגיה מקיימת ברשויות המקומיות בעוטף עזה

מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock, pixabay)
משרד האנרגיה והתשתיות ממשיך לקדם מעבר לאנרגיה מקיימת ברשויות המקומיות, ומוסיף  להתמקד ברשויות המקומיות בעוטף עזה. זאת, במסגרת החלטת הממשלה לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף רצועת עזה לשנים 2023-2024. 
שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "כפי שנהגתי בכל תפקידיי בעבר, גם כעת, עם כניסתי למשרד האנרגיה והתשתיות הבהרתי את המחויבות שלי כלפי תושבי ותושבות עוטף עזה - שניצבים בחזית לאורך כל השנה. כחלק ממדיניות מהפכת החשמל הירוק בישראל אותה אני מוביל, המשרד בראשותי ימשיך לסייע לרשויות המקומיות, ובפרט לרשויות בעוטף, במעבר לאנרגיה מקיימת - בראש ובראשונה כדי לשפר את חיי התושבים במישור החברתי, הכלכלי והביטחוני".

במסגרת ההחלטה, יוקצה תקציב בסך של 5 מיליון שקל לטובת מיזמים של התייעלות באנרגיה, ניהול אנרגיה, אגירה ותחבורה חשמלית, וכן למיזמים שיאיצו את המעבר לאנרגיה מקיימת במגזרים הביתי, המסחרי והתעשייתי. כמו כן, יפעל המשרד לתכנן מתקנים להפקת אנרגיה מתחדשת באמצעות פאנלים סולאריים ומתקני אגירה לאורך גבול רצועת עזה והגבול עם מצרים, בשטחים חקלאיים, שבשל צמידותם לגדר הגבול מעובדים באופן מוגבל. 
במקביל, תקודם תוכנית הפיתוח של המערכת שתועיל לשדרוג רשת החשמל, לרבות בעוטף עזה, ותאפשר הקמת מתקני חשמל נוספים באזור זה, בדגש על מתקני אנרגיה מתחדשת ואגירה.
עוד במסגרת ההחלטה, יתוקצבו תשתיות ביוב בתחומי עוטף עזה בהיקף כולל של עד 55 מיליון שקל. תקציב זה יעניק מימון לפיתוח ושדרוג תשתיות הביוב, כולל פיתוח מאספי ביוב המתחברים למט"שים בעוטף עזה. שדרוג תשתיות הביוב יוביל לשיפור איכות החיים והאיתנות הכלכלית של הרשויות המקומיות והתושבים באזור עוטף עזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה