נדל"ן ותשתיות

פרויקט הנדל"ן הענק שבדרך לפתח תקווה

פרויקט 'הדרים הירוקה', פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בשכונת הדר גנים, יכלול בנייה של 7 בנייני מגורים בני 245 יח"ד ב 4 שלבים, כאשר שווי הפרויקט מוערך בכ-450 מיליון שקלים
מערכת ice |  5
פרויקט הדרים הירוקה (צילום איוולב מדיה)
פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בשכונת הדר גנים בפתח תקוה יוצא לדרך. בימים האחרונים פונה אחרון הדיירים. השטח גודר ובולדוזרים צפויים לעלות על הקרקע במחצית חודש מאי להקמת פרויקט 'הדרים הירוקה'. מדובר בשלב א מתוך 4 שלבים של פרויקט תמא 38/2 (הריסה ובניה) להריסת 14 בנייני מגורים בעלי 56 יחידות דיור ובנית 7 בנייני מגורים בני 245 יח"ד ב 4 שלבים. שווי הפרויקט מוערך בכ-450 מיליון שקלים. 

פרויקט 'הדרים הירוקה' ברחוב צלח שלום בשכונת הדר גנים בפתח תקוה (23-47) נמצא בקצה שכונת הדר גנים ממש בכניסה למושב סירקין ובצמוד לבסיס המיתולוגי של סיירת מטכ"ל, עם נוף המשקיף לשדות המושב ולקאונטרי של שכונת הדר גנים ולגינה ציבורית בת כ 40 דונם בצלע המזרחית של השכונה.
יזמית הפרויקט היא חברת נופך דניאל בבעלות משותפת של קבוצת דניאל וברק פיננסים שתקים את פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון והגדול בשכונת הדר גנים בפתח תקוה.
מרבית הדיירים שפונו יכנסו לדירות חדשות בנות 4 חדרים בגודל של 94 מ"ר כל אחת, כן יקבלו מרפסת 9 מ"ר, חניה ומחסן. חלק מהדיירים שבזמנו היה להם היתר להרחבה ובנו בהיתר קיבלו תוספת שטח לדירה החדשה בהתאם לתוספת שקיבלו דאז שעליה שילמו.
תחילתו של פרויקט 'הדרים הירוקה' לפני כעשור בהתקשרות מול בעלי הדירות, כאשר בתחילה עשו היזמים תכנית בסמכות מקומית לאיחוד חלקות על פי דרישות העיריה כאשר הכוונה היתה ללכת למסלול פינוי-בינוי שאיפשר מכפילים גדולים יותר, אלא שאז החליטה העיריה לשנות מדיניות ואישרה ליזמים להגיש תכניות לפי תמא 38. רצונה של העיריה לחדש תשתיות באיזור לרבות ביוב, ניקוז, תאורה, חשמל, מדרכות וכבישים, גרם להימשכות ההליכים עד אשר בשנת 2018, עם סיום אישור התכניות חזרה העיריה לקדם את אישור הפרויקט וניתן האור הירוק ליזמים להגיש בקשה להיתר בניה. בשלב זה נכנסה נופך דניאל לתמונה ודאגה לקידום ההיתר ולליווי הבנקאי ובשנת 2020 אושרו בתנאים, היתרים ראשונים לפרויקט ועם קיומם ב 2022 התקבלו היתרי הבניה ונסגר הליווי הבנקאי.
בחודש ינואר 2022 עיריית פתח תקוה באמצעות מינהלת כרמים להתחדשות עירונית בעיר, החלה לקדם תכנית התחדשות עירונית בשכונת הדר גנים, הכוללת מהפך ברחובות הרב עובדיה יוסף, צלח שלום, המלך כורש והענבל. על פי התכנית, בכוונת העיריה לאשר פרויקטים בהיקף 776 יח"ד, בבינוי המכיל בניה מרקמית ובניה מגדלית בנוסף לחזית מסחרית לאורך רחובות צלח שלום ועובדיה יוסף. במסגרת זו החלה העיריה לשדרג את מערך התשתיות ברחוב צלח שלום כשבכוונת העיריה להצעיר את השכונה, להביא תושבים חדשים אליה ולחדשה.
כאמור, היזם של 'הדרים הירוקה' היא חברת נופך דניאל- חברה יזמית העוסקת בתחומי הנדל"ן וההתחדשות העירונית שבבעלות משותפת של קבוצת דניאל וקבוצת ברק פיננסים העוסקת בהשקעות אלטרנטיביות. לדברי בועז דניאל, בעלים ומנכל 'נופך דניאל', בחודש ינואר 2023 נסגר המכרז הראשון במתחם מחנה סירקין שפונה במרץ 22. המכרז שבו זכו 9 חברות יזמיות הוא חלק מתכנית תמל/1076 ברובע סירקין במזרח העיר, שצפוי לכלול בסך הכול כ-8,000 יחידות דיור ברובע מגורים חדש בשטח של כ-2,500 דונם. הימשכות ההליכים ופינוי מחנה סירקין, גרמו לנו מן הסתם לעדכן את התכניות ובדיעבד לטובה, כאשר האתגר העיקרי היה לייצר בניינים ברמת גימור גבוה ביחס למוצע באיזור מתוך הכרה שהאיזור הולך ומתייקר משמעותית והיה חשוב לנו למתג את השכונה כיוקרתית.
לדברי דניאל פוני, מנהל חטיבת ההשקעות בברק פיננסים, העוסקת בהשקעות אלטרנטיביות בהתבסס על המכירות בפועל עד כה ונתוני השוק, להערכתנו שווי הפרויקט עומד היום על כ 450 מיליון שקלים. עד כה נמכרו 70% משלב א' של הפרויקט (37 דירות). דירות 3 חדרים משווקת היום החל 2.1 מיליון שקלים. 4 חדרים החל מ 2.55 מיליון ודירות 5 חדרים החל מ 3.1. יש גם דירות גן וגג ששיווקן יחל עם תחילת הביצוע . דירות גן 3.7 וגג 4.3 מיליון.
יוסי ברק בעלים ומנכ"ל ברק פיננסים: "לפני עשור פרצנו את הדרך בתחום הביטוח ואיפשרנו לראשונה למשקיעים להיכנס לקרנות השקעה בתחום זה. כך גם עשינו בעולם הנדלן. בתור קבוצה שעובדת בתחום הביטוח והפיננסים מצאנו את תחום ההתחדשות העירונית ככזה בעל סיכונים נמוכים ובעל ערך גבוה ולכן רכשנו את הפרויקט לאחר שניתן היתר בתנאים יחד עם נופך דניאל. משקיעים יכולים להשקיע באופן יחסי. אף אחד לא יכול היום להינות מדירה במקום מבוקש בלי לרכוש אותה. אנו מציעים למשקיע להשקיע בדירה וליהנות מעליית הערך וליהנות מהבטחות הקיימות בלי לרכוש את הדירה (כגון רישום שיעבוד משכון ברשם התאגידים בגובה ההשקעה, רישום שעבוד משכון בדרגה ראשונה על הרווחים שנופך דניאל תחלק לחברת האם שלה- ברק לשם פיננסים). באמצעות קרן נדלהון אנו מאפשרים לאנשים דריסת רגל באיזורי הביקוש".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    התחדשות עירונית תחום מעולה להשקעה
    אילנה 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחום מעולה להשקיע בו
    סגור
  • 4.
    השקעה מעולה מומלץ בחום
    ירון 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התחדשות עירונית זה תמיד מעניין ומצליח ברק פיננסים נותנים מענה לכל שאלה
    סגור
  • 3.
    ברק פיננסים בראשות יוסי ברק
    שי 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה מעולה, אמינה ומקצועית שנמצאים לכל מטרה בכל זמן. מומלץ בחום אשמח לפרט
    סגור
  • 2.
    השקעה מעולה
    מורן חי 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השקעה מוצלחת ובטוחה! מודה על כל רגע שבחרתי להשקיע דרך ברק פיננסים בנדלהון
    סגור
  • 1.
    השקעה מעניינת
    מורן 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אכן לא הכרתי את המודל עד כה. נשמע מעניין
    סגור