משפט

סוף למאבק: שיכון ובינוי תוותר על השטח בקריית יובל

חברת הנדל"ן תוותר על 25 דונם שקנתה מההסתדרות, בו נמצא היום מרכז טיילור, ובתמורה תקבל הגדלת זכויות בנייה סמוך לגבעת המטוס
מערכת ice | 
הדמיית מתחם ורבורג בקריית יובל (צילום האגף לתכנון עיר, עיריית ירושלים)
אחרי שנים של מאבק בין תושבי שכונת קריית יובל וחברת שיכון ובינוי, הודיעה היום (שלישי) עיריית ירושלים כי הושג הסכם פשרה, לפיו 25 דונם שבבעלות חברת הנדל"ן יעברו לבעלות העירייה לשימוש ציבורי. 
השטח המדובר, שהיה מיעוד לשימוש ציבורי, נרכש על ידי חברת שיכון ובינוי מההסתדרות בשנת 1998. החברה התכוונה להשביח את השטח באמצעות שינוי הייעוד שלו למגורים.
בשטח פועל במשך שנים רבות מרכז טיילור - מרכז שכונתי גדול שכולל מתנ"ס, בריכת שחייה עירונית מקורה, מגרשי טניס, אודיטוריום, מועדוני נוער וחדר כושר שמשרתים מאות מתושבי האזור.
תושבי שכונת קריית יובל ניהלו מאבק עיקש בתוכנית שיכון ובינוי ובתגובה החליטו להרוס את מגרשי הטניס שבמרכז טיילור ולא לאפשר לעמותת יובלים, המנהלת את המרכז הקהילתי, לעשות שימוש במקום.
באוגוסט שעבר, הגישה שיכון ובינוי תביעה על סך 4 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי נגד יושב ראש עמותת יובלים, דור לוי, המנכ"ל יאיר ריס ועוד שני חברי הנהלה בעבר על עיכוב בפינוי המתחם.
במסגרת תוכנית הפשרה, שתוגש היום לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, כל שטחי שיכון ובינוי בקריית יובל יעברו לבעלות עיריית ירושלים וישמשו כשטחים ירוקים ומוסדות ציבור לשירות הקהילה.
בתמורה תקבל שיכון ובינוי הגדלת זכויות הבנייה בשטח בגודל 22 דונם סמוך לגבעת המטוס הנמצא בחלקו בבעלות שיכון ובינוי. היקף הבנייה בשטח יורחב ובמקום 300 יח"ד, החברה תוכל לבנות שמונה מגדלים, ובהם 1,500 יח"ד. אדריכל התוכנית הוא יגאל לוי.
ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון: "לאורך כל הדרך הנחה אותנו קו מחשבה שבמרכזו שמירה על השטח כשטח ירוק המשרת את הקהילה. בנקודה זו לא היינו מוכנים לוותר. מצד שני, היה מובן לנו העניין הקנייני והעסקי של חברת "שיכון ובינוי", לצד הצורך להוסיף יחידות דיור לעיר, על פי החזון ולפיו לא תהיה פגיעה בטבע ובסביבה עד אשר ימוצו כל האפשרויות לבנייה בדרך של פינוי ובינוי, ובנייה גבוהה לאורך צירי הרכבת הקלה ובשטחים מופרים אחרים".
תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי: "שמחנו להביא יחד פתרון תוך מחשבה יצירתית ושיתוף פעולה עם עיריית ירושלים והעומד בראשה, השכונה החדשה שתיבנה תהיה שכונה פורצת דרך בירושלים באזור מרכזי הסמוך למרכזי בילוי. אנו משוכנעים שהתוכנית תאושר בתוך זמן קצר ותביא רווחה לתושבי העיר שיוכלו ליהנות מהבשורה שבהסדר זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה