נדל"ן ותשתיות

ראול סרוגו מגיב להעלאת הריבית: "העמקה דרמטית של משבר הדיור!"

נשיא התאחדות הקבלנים - בוני הארץ ביקר את ההחלטה: "לא ברור כיצד המשך העלאת הריבית יכולה למתן עליות במדד המחירים כשרבע ממנו מושפע ממחירי השכירות ומגיב בחוזקה ובמהירות בכיוון המנוגד. אנו חווים ירידה דרמטית של 25% בהתחלות הבנייה מאז העלאות הריבית"
מערכת ice |  3
ראול סרוגו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
נשיא התאחדות הקבלנים - בוני הארץ, ראול סרוגו, פרסם את תגובתו להחלטת בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.25% נוספים: "ההחלטה להעלות את הריבית היא העמקה דרמטית של בנק ישראל את משבר הדיור! החלטה שגונזת לרבבות של זוגות צעירים את חלום הדירה ורווחתם הכלכלית, גורמת לעצירת בניה חדשה ולנסיקה במחירי השכירות. בכך, גורם בנק ישראל להקטנת ההיצע ולהחרפת משבר הדיור".
המשיך והוסיף: "לא ברור כיצד המשך העלאת הריבית יכולה למתן עליות במדד המחירים כשרבע ממנו מושפע ממחירי השכירות ומגיב בחוזקה ובמהירות בכיוון המנוגד. אנו חווים ירידה דרמטית של 25% בהתחלות הבנייה מאז העלאות הריבית. למרות ההשלכות של העלאת הריבית על משבר הדיור הממשלה לא מקבלת החלטות, ולא מביאה פתרונות אמת לעתיד הצעירים במדינת ישראל".
"העלאת הריבית משפיעה גם באופן ישיר ומיידי ובצורה קשה על קבלני הביצוע והתשתיות ועל יכולתם לעמוד בתנאים הנדרשים מהם ובהתאם למוסר התשלומים הנהוג. עיכוב, דחייה וביטול פרויקטי תשתיות מובילים לפגיעה ישירה בכלכלת המדינה ובאיכות החיים של אזרחיה".
סרוגו סיים: "רק השבוע ראינו את הנתונים על מספר חברות הבנייה הנמצאות בסכנת קריסה, קבלני ביצוע מתקשים לגשר על הפער ההולך וגדל בין עלויותיהם לבין מועדי התשלום הנהוגים בענף, ונטל המשכנתאות והשכירות מכביד יותר ויותר על משפחות צעירות בכל רחבי הארץ. בנק ישראל חייב לקחת בחשבון השלכות אלו בשיקוליו להעלאת הריבית וממשלת ישראל חייבת לנקוט בפעולה להמשך רציפות הבניה למגורים והקמת תשתיות. עכשיו! לפני שיהיה מאוחר מדי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ארגנטנאי
    משה אמיגה הראדר 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין איך בחרו בו לנשיא אתאחדות הקבלנים. איך בכלל איך יש לו חמישים מניות ולאשתו חמישים מניות בפרוייקט יבלונקה בהר אדר ?איך בכלל הגיע פרוייקט כזה לשבעים יחידות מדורגים של 140 מטר מרובע בתוספת 100 מטר גינה .בעתיד הקרוב יצטרכו הגורמים המעורבים בפרויקט לתת תשובות למה שיש בפרויקט שנקרא הפרוייקט של יבלונקא.אני מקווה שהירדנים יתעשתו ויבינו שמה שנעשה הוא בגדר של הטעייה שגובלת בהסחת הנעשה בשטח .ההתעלמות הנבזית של הנוגעים בפרוייקט לשכנים תביא כך אני מקווה לבלימת הפרויקט על ידי השלטונות הישראלים והירדנים .תודה
    סגור
  • 2.
    תורידו את מחירי הדירות גם במרכז (ל"ת)
    ציפי 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    כל מה שקראתי זה רק
    סרוגו פיג 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אוינק אוינק אוינק אוינק
    סגור