נדל"ן ותשתיות

גולדקנופף מזועזע: "אלפי יח"ד לא מאוכלסות בגלל חוסר בתשתיות"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף מצביע על הגורם המרכזי למשבר הדיור בישראל ודורש להשקיע בכיתות לימוד, כבישים ושבילי גישה, שירותי בריאות ותחבורה שהרי מבחינתו "הא בהא תליא"
דוד זולדן |  1
יצחק גולדקנופף (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף בוועידת רמ"י בת"א מזהה את הגורם המרכזי למשבר הדיור בישראל וטוען: "במדינת ישראל קיימות מאות אלפי יחידות דיור שאינן מאוכלסות רק בגלל חוסר בתשתיות; כיתות לימוד, כבישים ושבילי גישה, שירותי בריאות ותחבורה, ועוד. שילוב הידיים בין כלל הגורמים הוא המפתח ליצירת פתרונות לדיור בר-השגה".
מוקדם יותר שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הצהיר יחד עם מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן כי הם עמלים בחודשים האחרונים על תכנית מקיפה להתמודדות עם מחירי הדיור, ודרך "דירה בהנחה" שההגרלות בתוכנית ממשיכות כמעט כסדרן.
בכל הקשור לתוכנית "דירה בהנחה", בכוונת השר ומנכ"ל משרדו לקדם הנחות גדולות יותר בפריפריה. השר בעצמו מתערב במכרזים של דירה בהנחה, וזאת על פי החלטתו כי התוכנית עד כה אינה שוויונית וזאת לאור גובה ההנחות שמקבלים על הדירות במרכז הארץ (הנחה שיכולה להגיע גם למאות אלפי שקלים וזאת לאור עליית המחירים) אל מול הנחה המתקבלת בדירה בפריפריה. 
במשרד הבינוי והשיכון בוחנים גם את נושא הקדימות ובימים אלו עובדים על מודל שיעניק העדפה מסויימת לפי ותק, כמו לאלו שנרשמו ראשונים לתוכנית. במשרד בוחנים גם את האפשרות להעדפה מסוימת למשרתי מילואים פעילים.
ומה עם זוגות צעירים? מנכ"ל משרד השיכון שוקל על כיוון להקל על זוגות צעירים בזמן לקיחת המשכנתא במקביל לשכירות, כמו האפשרות לאפשר לזוגות צעירים לשלם 80% ממחיר הדירה לקראת מסירה על מנת לא לשלם שכירות במקביל למשכנתא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המדינה צריכה להבין ולתת
    Mtlk 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה צריכה להפנים ולהבין ולתת מה שהיא יכולה ובמסה גדולה לכל ממ שיסכים לעבור לפריפריה(מנצרת עלית/טבריה/מגדל העמק/כרמיאל/צפת/דימונה/ערד/ירוחם/אופקים/נתיבות. גם אם זה אומר לדאוג לאפשריות מגורים בשכירות של 1000 שקל בחודש.ובכל כמות שאפשר. חשוב להבין הפיכת הערים האלה למרכזי כח של 100 אלף איש. זה הבסיס הכי חשוב לפיזור האוכלוסייה. ומי שיבחר לגור במקומות שיותר קרובים למרכזי התשתיות הלאומיות שעמוסים גם ככה עד לבלי די.יקבל עזרה נמוכה יותר בהתאם לאינטרסים של המדינה. אנחנו כבר שנים מסבסדים את פיתוח המעגל הרביעי.ולא נותנים מספיק את הפוש הנכון. ושיגעו ל 100 אלף. אפשר לשחרר מהתמיכה המסיבית למקומות אחרים.
    סגור