נדל"ן ותשתיות

ביטוח דירה לא יספיק: "הנזק מרעידת אדמה - 150 מיליארד שקל"

אם עשיתם ביטוח דירה, כלל לא בטוח שתהיו מכוסים במקרה של רעידת אדמה, וגם אם כן - הביטוח מכסה רק את עלות הבניה ולא את עלות הקרקע. זה מה שתיאלצו לעשות כדי להיות מכוסים לגמרי 
מערכת ice | 
רעידת אדמה (צילום shutterstock)
בעקבות רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה ובסוריה שפגעה בעשרות אלפי בתים, נרשמה בישראל עלייה חדה בשיעור של מאות אחוזים בפניות לרכוש ביטוח דירה. אבל אם אתם חושבים שביטוח סטנדרטי ישפה אתכם במקרה שחלילה תאבדו את הנכס היקר ביותר שלכם – מסתבר שלא.
מנהל ועדת ההיגוי להיערכות לרעידות אדמה במשרד הביטחון, אמיר יהב, הזהיר בשבוע שעבר בוועדת הכספים של הכנסת: "עפ"י הערכת משרד האוצר, עלות הנזק של רעידת אדמה תעמוד על 150 מיליארד שקל. מניעה תהיה הרבה יותר זולה".

"דה מארקר" פרסם הבוקר כי לכ–65% ממשקי הבית בישראל יש ביטוח למקרה של רעידת אדמה, וכי רק בעלי דירות שלקחו משכנתא מחויבים ברכישת ביטוח דירה, הכולל סעיף של פיצוי במקרה של רעידת אדמה. 
ואולם מי שמבטח את דירתו אולי לא מודע לבעיה הבאה: בביטוח סטנדרטי שקיים בו סעיף רעידת אדמה, בעל הדירה יקבל מחברת הביטוח את עלות הבנייה - ללא ערך הקרקע. לכן, הפיצוי שיקבל לא יאפשר לו לרכוש דירה דומה לזו שנהרסה.
וזו לא הבעיה היחידה – אם לא כלל בעלי הדירות בבניין עשו ביטוח – אתם תקבלו רק את עלות השיפוץ, אבל לא את עלות הקמת הבניין מחדש.
דבר נושף שחשוב לדעת: כדי לקבל את הפיצוי, צריך שלדירה ייגרם נזק של 70%, שייקבע על ידי מהנדס או גורם מוסמך. בנזק של פחות מ–70% לא יינתן פיצוי.
מה הפתרון? יש אפשרות להרחיב את סעיף רעידת האדמה בפוליסה של הדירה ולבטח את 'ערך הקרקע'. במקרה זה מקבלים מחברת הביטוח גם את שווי הקרקע פחות 10% השתתפות עצמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה