נדל"ן ותשתיות

נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו, מתריע: "זו שעת חירום"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ מגיב לפרסום מדד מחירי הדיור: "מדובר בתוצאות רעות מאוד למדינת ישראל"

מערכת ice |  2
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
מדד המחירים לצרכן עמד בתחזיות המוקדמות של הכלכלנים ועלה ב-0.3%. בשנת 2022 עלה המדד כולו ב-5.3% כלומר האינפלציה בישראל בשנת 2022 הייתה גבוהה הרבה יותר מיעאד יציבות המחירים שעוד על הטווח של 1% עד 3% והוא נמוך בהשוואה בינלאומית וזאת הודות לריסון של ממשלת השינוי והתגובה המהירה והמדויקת של בנק ישראל להתפתחויות הבינלאומיות. סעיף שכר דירה עלה ב-0.4%. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אומרים היום כי בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של כ- 4.4% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של כ-8.2%.
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, הגיב לפרסום המדד: "מדובר בתוצאות רעות מאוד למדינת ישראל. הנתונים מוכיחים כי שוק הדיור נמצא בהקפאה רק בגלל הריבית הגבוהה. להערכתנו, בסיכום 2022 נראה התחלות בנייה שינועו סביב 60 אלף יחידות דיור בלבד. כ-20% פחות ממה שצפו בממשלה".
"הממשלה חייבת להבין, שמספר הישראלים שמבקשים לרכוש דירות רק גדל, אבל שהם חוששים לקחת משכנתאות בריביות גבוהות. במקביל, גם הקבלנים חוששים לבנות בגלל העלות הגבוהה של ההלוואות למימון הבניה. זו שעת חירום והמשך מגמת ירידת התחלות הבנייה עלול לייצר את הזינוק הבא במחירי הדירות״, הוסיף סרוגו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תרגיע המחירים ירדו (ל"ת)
    תרגיע. המחירים ירדו 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין מילים. טול קורה מעל עינייך
    נתנאל 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים לא חוששים לקחת משכנתאות בריביות גבוהות אלא לא עומדים בטירוף המחירים. טירוף שממלא את כיסי הקבלנים ואת כיסי המדינה. כשהתחלות הבניייה יירדו אתם תהיו מובטלים והעובדים שלכם מפוטרים ויהיה לאנשים עוד פחות כסף ויכולת לתמוך במחירי הגזל שלכם. מה לגביי הדוחות של חברות הבנייה? מאיפה הרווחים האסטרונומיים? על חשבון מי?
    סגור