נדל"ן ותשתיות

עליית מחירים או ירידה שקטה? האמת על מחירי הדירות

האם קצב של 20.3% בעליית מחירי הדירות בשנה בישראל, שיא של עשור, הוא דווקא סימן לירידת מחירים? גורמים בשוק הדיור טוענים כי אנחנו לקראת ירידת מחירי דיור
מערכת ice |  5
דירה בהנחה (צילום פלאש 90)
ביום חמישי האחרון דווח שקצב עליית מחירי הדירות בישראל נמצא בקצב של 20.3% בשנה, שיא של עשור. כיצד יכול להיות שבתקופה בה הריבית עולה באופן קבוע, ישנה האטה ברכישת הדירות וכמות המשכנתאות יורדת – קצב התייקרויות הדירות רק התגברה?
בבדיקה של אתר N12 ישנה טענה של גורמים בשוק הדיור שמחירי הדירות כן יורדים, אך הדבר מוסתר. על פי הטענה, הקבלנים משאירים את מחירי הדירות הרשמיים, אך נותנים הטבות רבות לקונים דוגמת הנחות על מטבחים, צמצום הצמדת העסקה למדד ואף סיוע במימון.

מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, טוען שעד שהמחירים ירדו באופן רשמי, על הרוכשים הפוטנציאלים לא לפחד ולהתמקח על המחיר. "השוק הופך לשוק של רוכשים, המלצתי – התווכחו, תנהלו משא ומתן על הטבות מהקבלן, ככל שתנהלו יותר משא ומתן זה יקרה", כך טוען פרידמן.
"אני אומר כבר כמה חודשים – בסוף הרבעון הראשון של 2023 אנחנו נראה בלימה במחירים בשוק", מתנבא פרידמן. דבריו מתבססים על כך שבסופו של דבר, עליית הריבית בשנה האחרונה שתגרור עמה צמצום בלקיחת משכנתאות, ביחד עם היצע הדירות הקיים שבסופו של דבר יעמדו ריקות יותר מדי זמן, יגרמו לכך שהמוכרים יבינו, צריך להוריד מחירים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי שחכם שיירד מהמדינה שהחרדים יישלמו מיסים .... (ל"ת)
    אבי 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    לצערי, אין לי עתיד במדינה הזו (ל"ת)
    אודי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    האמת
    אנונימי 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחירי הדירות לא ירדו באופן מהותי בתקופה הקרובה אם בכלל, למרות הצמצום בלקיחת משכנתאות, מכיוון שרוב המשכנתאות נלקחות עבור דירות שאינן במלאי הדירות הקיים בשוק. כתוצאה מירידת הביקוש לדירות\ משכנתאות לדירות עתידיות, הקבלנים יתאימו עצמם ויורידו בהתאם את קצב התחלות הבנייה. כתוצאה מכך, מצאי הדירות המצומצם הקיים וקצב התחלות הבנייה שיואט, הביקוש הטבעי של גידול האוכלוסיה מול היצע הדירות שיפחת בשוק, יגרום לאיזון מחירי הדירות ולא לירידה משמעותית במחירם העתידי שכולנו מצפים לו עבור ילדינו.
    סגור
  • כל עוד שלכל שר בממשלה יש מינימום 3-4 בתים ..זה לא יקרה. (ל"ת)
    יאץ 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    7
    ששי 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    המחירים יבלמו לזמן מה וימשיכו לעלות...ובמיוחד בתי קרקע עד שיתחילו לשחררררר ברמי
    סגור