נדל"ן ותשתיות

עמוס לוזון יאבד את עסקת הענק? הדרמה בדסק"ש ממשיכה

יזם הנדל"ן ספי צביאלי, המחזיק במניות דסק"ש מאשים את צחי נחמיאס שרקם את העסקה מול עמוס לוזון בהתחדשות העירונית בראשון לציון, ויוצא נגד מי שהוא בפועל בעל השליטה. הדרישה: לפתוח מחדש את ההסכם
מערכת ice | 
עמוס לוזון (צילום יוטיוב/הוט, vecteezy)
סכסוכים פנימיים בדסק"ש עלולים להשפיע על המשך העסקה של החברה שבשליטתה, נכסים ובניין, אל מול קבוצת לוזון של עמוס לוזון. מדובר בפרוייקט פינוי בינוי בשכונת נחלת יהודה שבראשון לציון כאשר על פי הדיווח של נכסים ובניין ההסכם למכירות הזכויות בתחום ההתחדשות העירונית במקום יהיה תמורת 160-175 מיליון שקל.
כזכור, לפני שבועיים דיווחה דסק"ש לבורסה על המהלך העסקי של החברה למכירת הזכויות בהתחדשות עירונית בשכונה הוותיקה בשטח של 80 אלף מ"ר כאשר על פי התכנון ייבנו במקום לאחר הפינוי כ-800 דירות כאשר רובן (563) יהיו למכירה.

על פי ההסכם, לוזון התחייב לשלם 35 מיליון שקל לצדדים שלישיים בעסקה, כמו גם לעיריית ראשון לציון כחלק מההסכם של הפינוי בינוי, ונכסים ובניין תשלים עוד 12 מיליון שקל, כאשר סך הכול ישולמו 47 מיליון שקל לגורמים נוספים בעסקה כחלק מהפרוייקט. עמוס לוזון כבר שילם 10 מיליון שקל כחלק מההתקשרות עם נכסים ובניין.
נציין כי עמוס לוזון עתיד לחתום על עסקת ענק נוספת, יחד עם שותפו העסקי היזם עובדיה קוקו. במסגרת העסקה יירכש מגרש ברחוב הירקון בתל אביב בהיקף של 750 מ"ר בלבד, בעסקה של 140 מיליון שקלים. בעת זו מתופעל במיקום חניון קטן, אך על פי התוכניות של היזמים במקום החניון יוקם בניין דירות קטן ויוקרתי. בעת זו ישנה תכנית תב"ע מאושרת ל-20 דירות אך במגבלת קומות היות והמגרש צופה לים.
אולם מי שמנסה לעצור את העסקה הוא יזם הנדל"ן ספי צביאלי, בעל מניות בדסק"ש (7.2%) שטוען שזו עסקה שתניב לו הפסד, ואף תקף בחריפות את התמורה למתחם בראשון לציון ודורש להגיש עסקה משופרת באופן דרמטי. על פי המכתב של עורכי דינו של צביאלי ממשרד עורכי הדין נאור-גרשט, ופורסם באתר דה-מרקר, עולות טענות קשות בדבר שליטתו הבלתי מעורערת של צחי נחמיאס בדסק"ש ובחברות הבת, והוא זה שרקם את העסקה עם קבוצת לוזון שלא דרך תחרות שהייתה יכולה להעלות את הרווחים עבור החברה.
בנכסים ובניין הודפים את הטענות ואומרים כי נוהל מו"מ מול החברות שהגישו את הצעותיהן ואם צביאלי היה מעוניין בנכס בעצמו היה יכול להציע זאת בחודשים האחרונים, ואף מכנים את מכתבו "פנייה תמוהה ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה