נדל"ן ותשתיות

עוד נכס ירושלמי לאוסף: זה המתחם שרכש המיליארדר הצרפתי

איש העסקים ניצח במכרז היוקרתי וזכה בשטח ההיסטורי בירושלים, אותו הוא יהפוך למרכז מסחרי במקביל למבנים ההיסטוריים שיישמרו
איתן לויטס |  1
לורנט לוי (צילום פלאש 90)
איש העסקים והמיליארדר לורנט לוי רכש באמצעות זרוע הנדל"ן שלו, ל.לוי נדל"ן, את המתחם ברח' הלל 27 בירושלים, בעבור 180 מיליון שקל. המתחם היה ידוע בעבר כמשכנו של "קצין העיר".
שטחו הכולל של המתחם הוא 2.4 דונם, וחלק ממנו מיועד לשימור היסטורי, ולוי יתחייב להפריש 462 מ"ר לטובת יעוד ציבורי. ע"פ התבע שאר המבנה מיועד למתחם מסחרי. המבנה עמד נטוש במשך השנים האחרונות, ולמכרז שיצא הוגשו 4 הצעות בלבד. רמ"י נקבה במחיר מינמיום לרכישה של 95 מיליון שקל.
המבנה הראשון במקום, מרכז נוצרי קתולי עם בית ספר ובית חולים, נבנה בסוף המאה ה-19 ע"י הנזיר לדיסלאוס שניידר יחד עם "האגודה הפלשתינאית של הקתולים בגרמניה". כיום נמצא שם מוזיאון יהדות איטליה ובית כנסת איטלקי.

לורנט לוי, יליד 1966, הוא איש עסקים ומיליארדר ישראלי-צרפתי. במקור מקצועו הוא אופטומטריסט, כשאת הונו עשה מרשת האופטיקה הבינלאומית אופטיקל סנטר (Optical Center). כיום הוא מתגורר בשכונת ממילא בירושלים ומזוהה גם עם תחום הנדל"ן בבירה.
בבעלות לוי כ-30 נכסים, חנויות ומגרשים ברחבי ירושלים, וכן בנכס במרכז העיר שבו ממוקמת עמותת משכן הראייה שהקים (ובו הוא מסייע במימון מכשירי ראייה ושמיעה לנזקקים), המוערך ב־15 מיליון דולרים. נכס אחר שלו, כיכר המוזיקה בנחלת שבעה, שיפץ וחידש, והוא מוקדש לתחום התרבות – עם מוזיאון, גלריה, ובמה להופעות. בבעלות לוי גם מגרשים בהיקף של כ-150 דונם במושבה מגדל שעל שפת הכנרת, כשעל השטח מתוכנן להיבנות מלון פאר שיכלול 650 חדרים, מרכז קונגרסים, ספא ומגרשי ספורט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יאללה בית"ר
    ירושלמי גאה 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאאלה שייקנה את בית''ר אחרי עידן אברמוב חחחח הלוואי ?? נראה שיש לו הרבה כסף (שיהיה לו לבריאות כן חח). נראה שהצרפתי הזה משתלט על רוב מרכז העיר חחח, מעניין מה האינטרס שלו? ??
    סגור