נדל"ן ותשתיות

בכירים מתחום הנדל"ן מגיבים לעליית מחירי הדיור: "דרוש טיפול שורש"

מחירי הדיור עלו ב-19 אחוזים בשנה האחרונה ומספר בכירים בתחום וביניהם רוני מזרחי, ענת קריספין, אייל בהרי וצאלה רוזנבלום עמור פרסמו את תגובתם לנושא
מערכת ice |  4
אייל בהרי (צילום מאיר דקל, shutterstock)
מחירי הדיור בישראל רשמו עלייה מטורפת של 19 אחוזים בשנה האחרונה. מספר בכירים בתחום הנדל"ן, פרסמו את תגובתם לנתון הזה.
רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": "המשך הזינוק במחירי הדיור מלמד על הכישלון החרוץ של מדיניות העלאות הריבית, שפגעה שלא לצורך בנוטלי משכנתאות, הורידה זמנית את כמות הדירות שנמכרו, אבל לא מנעה במאום את עליות המחירים, זאת מהטעם הפשוט שהיצע הדיור, ובמיוחד באזור הביקוש, הינו  דל ביותר.. על הממשלה החדשה שתבחר יהיה לתקן את המעוות ולבדל את שוק הדיור והמשכנתאות מהטיפול באינפלציה, שממילא אינה עולה על 4.5 אחוזים לשנה".
ענת קריספין, בעלת TLV TOP מומחים לרישוי בנייה ועסקים: "הבעיה העיקרית הינה הליכי מתן היתרים ברשויות המקומיות, מה שמקטין מאוד את מלאי הדירות בבנייה ועל המדף וממשיך לייצר ביקושים כבושים, זאת למרות רמות המחירים הגבוהות ולמרות העלאות הריבית. רק טיפול שורש בנושא זה ישנה את המצב מהיסוד".
אייל בהרי, מנכ"ל צים בהרי נדל"ן מקבוצת עדי צים אחזקות: "לצערי גורמים כמו העלייה המסחררת במחירי תשומות הבנייה עקב הקורונה ומלחמת רוסיה אוקראינה וכן בלימת ההתחדשות העירונית, היוו פקטור משמעותי בהמשך עליות המחירים. גם ההתחדשות העירונית קרטעה בשנתיים האחרונות. על הממשלה שתבחר לגלות הרבה יותר מעורבות ולהעמיד את שוק הדיור בסולם עדיפות גבוה".
צאלה רוזנבלום עמור, משנה למנכ"ל חברת מ. אביב: "העדר הפיקוח על מכרזי רמ"י שהתבטא בעליות של עשרות רבות של אחוזים במחירי הקרקע, היה לטעמי עקב אכילס משמעותי שהשפיע על הזינוק במחירי הדיור. על הממשלה לפעול על מנת לשנות לאלתר את שיטת המכרזים, כך שהמחיר הנמוך ביותר יזכה ולא הגבוה ביותר, דוגמת היום!".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כולם קשקשנים תוך שבוע אני פותר את בעיית הנדל" ן (ל"ת)
    in 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    דרוש לתלות את ממשלת ישראל ובנק ישראל
    עובד קשה 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גנבים אתם תשלמו. אנשים לקחו משכנתא ואתם עכשיו כל הזמן מייקרים לנו את המשכתא. אי אפשר לחיות ככה. הרביות חייבות לרדת. המחירים ירדו רק במידה ויפצו את כל לוקחי המשכנתאות. אנשים עבדו כל החיים לקנות בית ובסוף יפסידו כסף למה? 12 שנה עובד כמו חמור עכשיו אתם תורידו לי את המחיר. לפני שתורידו את המחיר. חייבים לפצות את כל אזרחי ישראל שלקחו משכנתא.
    סגור
  • 1.
    כותרות מפוברקות
    שקר וכזב 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתבת ספינים הזויה,
    סגור
  • כסף וירטואלי
    שלומי 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הרעיון של הממשל היא להרגיל אותנו להיות תלויים הדבר וירטואלי שאין לא ערך וגם לא גיבוי בזהב או כל דבר אחר, ובכר הם יוצרים לנו חוב ולוקחים מאיתנו משאבים אמיתי ים כמו מים, נדל"ן, מזון ועוד. ביום שאנשים יפסיקו להאמין בבנקים ובעולם הוירטואלי העולם יקבל תמורה אחרת.
    סגור