נדל"ן ותשתיות

עץ חסין אש? הפיתוח שעשוי לחולל מהפכה בתעשיית הבנייה

עץ הוא אחד מחומרי הבנייה הנפוצים ביותר, אבל ברור שיש לו את החולשות שלו - כלומר אש. אולם כעת, צוות בסינגפור אומר שהם יצרו ציפוי בלתי נראה שיכול למנוע מעץ להישרף

מערכת ice | 
צילום פייסבוק
חוקרים מהאוניברסיטה הטכנולוגית נאניאנג, סינגפור, אומרים שההמצאה שלהם מאפשרת ל"יופי הטבעי" של העץ לזרוח דרכו ומופעל רק באמצעות חשיפה ללהבות - ושומר על חסין אש. שיטות איטום אש נוכחיות כוללות שימוש בלוחות מעכבי אש (כמו לוחות גבס או מגנזיה) או טיפול בעץ בתערובות עבות המסתירות את גרגר העץ הטבעי. יתר על כן, הציפוי החדש הוא רק בעובי 0.075 מילימטר ושקוף, מה שהופך אותו לבלתי נראה לעין בלתי מזוינת.
כאשר להבות חמות מחממות את ציפוי המגן, סדרה של תגובות כימיות מורכבות גורמות לחומר להפוך לפח שמתרחב ליותר מפי 30 מגודלו המקורי. הפחם הזה מונע מהאש לפגוע בעץ שמתחתיו, כך עולה מבדיקות מעבדה.
"לרוב לוחות העץ או העץ יש רק שכבה שקופה שמגינה עליהם מפני רטיבות, קורוזיה במזג האוויר, טרמיטים או מזיקים, ואינם מיועדים לעמוד בחום גבוה. לפיכך, עץ עדיין יכול להישרף מהר מאוד, במיוחד אם הוא לא מוגן", מסביר פרופסור חבר ארווינד דסארי, מומחה לחומרים מעכבי אש, בהודעה לתקשורת.
 
"בציפוי שלנו, השתמשנו בטכנולוגיה כדי לנעול תרכובות מסוימות וליצור אינטראקציה עם השרף. הם ישתתפו באופן פעיל בתגובות הכימיות בצורה שיטתית כאשר הם נחשפים לחום גבוה, ובכך יובילו להיווצרות פחם. הפחם הזה תוכנן להיות עמיד במיוחד בחום, מבודד את העץ שמתחתיו מהחום הגבוה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה