נדל"ן ותשתיות
רחוב אלנבי בת"א ייסגר: פקקי ענק ועסקים שלא יפוצו
אלנבי ייסגר בעוד כחודשיים בשל העבודות בקו הסגול של הרכבת הקלה. תנועת המכוניות תוסט, שינויים גדולים יחולו בתחבורה הציבורית, פקקי ענק יווצרו בכל המטרופולין ובעלי עסקים ייפגעו אך לא יפוצו. תמונת המצב הקשה מאחד הרחובות המרכזיים בת"א
החל מחודש ספטמבר, אלנבי, אחד מהרחובות המרכזיים ביותר בתל אביב, ייסגר בשתי פעימות, זאת בשל על הקו הסגול של הרכבת הקלה. אלנבי הינו אחד הרחובות בעלי תנועת המכוניות והתחבורה הציבורית המרכזיים ביותר בעיר, כאשר כ-180 אוטובוסים עוברים דרכו בכל שעה.
כבר לפני מספר שנים נקבע בתכנונים שהקו הסגול יעבור דרך רחוב אלנבי בשל היותו ציר תנועה מרכזי במיוחד של תחבורה ציבורית והובטח כי תהיה פגיעה פחותה בתנועת הרכבים. אך כבר ברור שההסטה תפגע לא רק בנוסעי הרכב הפרטי שיסבלו מצמצום נתיבים ועומסי תנועה, אלא גם במשתמשי התחבורה הציבורית.
השינויים הדרמטיים יותר יגיעו בחודש נובמבר, אז ייסגר המקטע מקינג ג'ורג' - שאליו פונה החלק הארי של האוטובוסים בציר ועד ללוינסקי. הסגירה נדחתה מאפריל לנובמבר אחרי שעיריית תל אביב סירבה לסגור את אלנבי לפני הפעלתו של הקו האדום. על פי התוכנית, אוטובוסים שנעים כיום מרחוב העלייה לכיוון מרכז העיר יוסטו אל שדרות רוטשילד שבו יוכשר נתיב העדפה לאוטובוסים ועד לרחוב בן ציון שבו יוכשר נתיב העדפה גם כן ויתחבר אל קינג ג'ורג' להמשך נסיעה. לכיוון דרום שינן שתי חלופות - דרך רחוב יהודה הלוי ודרך רוטשילד.
עוד ב-
מעבר האוטובוסים מאלנבי עשוי ליצור פקקי ענק נוספים בת"א, שיפגעו לא רק בתושבי ת"א אלא גם בכל המטרופולין העוטף את העיר. החשש המרכזי שעולה הוא מקריסת התחבורה בימי שישי, אז העיר מתמלאת בתיירות פנים ואנשים רבים יוצאים לקניות לשבת, בילוי בים וכדומה. יתכן שבעירייה יצטרכו להגביל את תנועת הרכבים הפרטיים באזור לפחות בימי שישי.
גם אחרי סיום העבודות, האוטובוסים והרכבים לא יחזרו לאלנבי ויעבור בו רק הקו של הרכבת הקלה. הרחוב יעבור שדרוג משמעותי שישפיע גם על הכנסותיהם של בעלי העסקים באלנבי. אותם בעלי עסקים לא יקבלו אף פיצוי מהמדינה או מהעירייה.
גם אחרי סיום העבודות, האוטובוסים והרכבים לא יחזרו לאלנבי ויעבור בו רק הקו של הרכבת הקלה. הרחוב יעבור שדרוג משמעותי שישפיע גם על הכנסותיהם של בעלי העסקים באלנבי. אותם בעלי עסקים לא יקבלו אף פיצוי מהמדינה או מהעירייה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מי בכלל רואה את האזרח הקטןי 07/2022/14הגב לתגובה זו2 0שנאלץ להפסיד ולסגור את העסק שלוסגור
-
2.תפסיקו להפחיד, לא יהיו פקקים מעבר למה שקורה היוםישראלי 07/2022/14הגב לתגובה זו0 1בתחילת הפרוייקט הפחדתם עם מכת חולדות בתל אביבסגור
-
1.הרכבת הקלה הינה אסון . רק מטרואיל 07/2022/13הגב לתגובה זו4 2גם אם עולה פי 30 זה עדיף .הקחה היא לא יותר מאוטובוס עם חוט חשמל דק , שפוגעת בתנועה העילית , ויכולה לשנע מעט נוסעים כל פעם ולאטסגור