נדל"ן ותשתיות
המהפך בדרך? זה העדכון הדרמטי של עיריית תל אביב
עיריית תל אביב-יפו מעדכנת את תכנית המתאר של העיר (תא/5000) וקוראת לציבור להכיר את התהליך ולהיות מעורבים. ראש העיר, רון חולדאי: "תוצר של תהליך עבודה ארוך ויסודי". ומהן מטרות התוכנית החדשות?
תל אביב-יפו עוברת בשנים האחרונות שינויים ותמורות הניכרים בכל רחבי העיר, הדורשים מהעירייה לבצע התאמות של התכנון העירוני במספר תחומים עיקריים: מגורים והתחדשות עירונית, תחבורה וניידות, תעסוקה מסחר ועירוב שימושים, מערך שטחי הציבור, סביבה והיערכות לשינויי אקלים.
תוכנית המתאר העירונית הוא מסמך חוקי המתווה את מדיניות התכנון ארוכת הטווח בכל העיר והמיישם את התוכנית האסטרטגית העירונית בכל הנושאים שהם בעלי היבט פיזי. היא מתארת באופן חזוני וכולל את האופן שבו תתפתח העיר בשנים הבאות, ומתייחסת למגוון ההיבטים של חיי האדם בעיר (מגורים, תעסוקה, תנועה, שטחים פתוחים, מסחר, מבני ציבור ועוד). היא קובעת בהסתכלות רחבה, ולא ברמה של המגרש הבודד מה מותר ומה אסור לעשות ואיפה. תוכנית המתאר העירונית קובעת הוראות כלליות אשר מנחות את התוכניות המפורטות החדשות ומציגה את היקף האוכלוסייה הצפוי בעיר לשנת היעד של התוכנית.
חשוב לציין כי עדכון תכנית המתאר הוא חלק מהפעולות שהעיר מבצעת באופן אקטיבי כדי להתאים את עצמה לשינויים גלובליים, ארציים ועירוניים וכדי לשמור על תכנית חדשנית ומובילה. בשנת 2005 נכתבה התוכנית האסטרטגית לעיר, ובעקבותיה - תכנית המתאר תא/5000. בשנת 2017 עודכנה התוכנית האסטרטגית, וכעת תורה של תכנית המתאר להתעדכן כדי לשמור על הרלבנטיות והחדשנות שלה ככלי עבודה מרכזי וכמצפן תכנוני למימוש חזון העיר.
מטרות התכנית החדשות:
-שימור וחיזוק מעמדה של תל אביב-יפו כמרכז כלכלי ותרבותי של ישראל וכנקודת מפגש מרכזית בין ישראל לעולם, באמצעות עידוד חדשנות, קיימות ופיתוח מוטה צמיחה מכלילה.
-שימור וחיזוק מעמדה של תל אביב-יפו כמרכז כלכלי ותרבותי של ישראל וכנקודת מפגש מרכזית בין ישראל לעולם, באמצעות עידוד חדשנות, קיימות ופיתוח מוטה צמיחה מכלילה.
-קידום תל אביב-יפו כעיר לכל תושביה, על ידי פיתוח בר קיימא של סביבה עירונית אטרקטיבית ובת השגה, קידום תכנון מוטה שירותים לשיפור איכות החיים של תושבי העיר וקידום אורח חיים קהילתי ומקיים.
-יצירת עתודות של שטחי בנייה, על ידי ציפוף משמעותי של שטחי התעסוקה ומתן העדפה מתקנת לפיתוח בדרום העיר ובמזרחה תוך נקיטת גישה אקטיבית להתחדשות עירונית וקידום פתרונות דיור מכלילים בכל חלקי העיר.
-קביעת כללים שיאפשרו התחדשות עירונית ושימור המורשת, הנוף והסביבה, שילוב בין הבנוי לפתוח, צמצום מטרדים סביבתיים וחיזוק החוסן העירוני לעמידה במצבי משבר.
-קידום מערכת תחבורה רב-אמצעית שמממשת את הפוטנציאל הטמון בה לחיזוק העירוניות ושמייצרת העדפה להתניידות בטוחה מקיימת המבוססת על הליכה רגלית, תחבורה ציבורית ורכיבה על אופניים.
-פיתוח סביבת תחנות הסעת המונים ומתחמי התחבורה המשולבים כמרחבים עירוניים אטרקטיביים ופעילים.
-הצבת תכנית המתאר כנדבך מרכזי בממשל מקומי מחדש, משתף ועצמאי, באמצעות הגדלת הוודאות התכנונית, קיצור וייעול הליכי התכנון, הגדלת העצמאות של הוועדה המקומית והנגשת התוכנית ופישוטה.
עדכון תכנית המתאר הוא תהליך מורכב. בראשית 2021 החלה העירייה בלימוד מעמיק של המצב הקיים ובזיהוי מגמות תכנון עתידיות. נבחנו המטרות של תוכנית המתאר לנוכח עדכון התוכנית האסטרטגית והוגדרו הנושאים המרכזיים שצריך לעדכן. לאורך הדרך התקיימו התייעצויות וחשיבה משותפת עם גורמים עירוניים רבים ובעלי עניין נוספים. בנוסף, הוטמעו התייחסויות שעלו מהציבור במסגרת תהליכי שיתוף שונים כמו: עדכון התוכנית האסטרטגית, מדיניות הדיור העירונית, מסמכי מדיניות אזוריים ותוכניות רלוונטיות אחרות.
במהלך החודש הקרוב ייערכו מפגשי תושבים בהם יוצגו עקרונות התכנון והתושבים יוזמנו לשאול שאלות ולהשמיע את התייחסויותיהם. לאחר מכן, במהלך החודשים פברואר-מרץ 2022, תוצג בוועדה המקומית לתכנון ובנייה טיוטה של העדכונים המוצעים לתוכנית המתאר הכוללנית.
לאחר אישורה תוגש התוכנית לוועדה המחוזית שהיא הגורם המוסמך לאשר את התוכנית ויתקיימו דיונים בעדכון המוצע. תוכנית המתאר המעודכנת תעלה לדיון להפקדה בוועדה המחוזית, ועם אישור ההפקדה תפורסם התוכנית ויינתן פרק זמן של חודשיים שבמהלכו יוכל הציבור להגיש התייחסויות והסתייגויות שיעזרו לנו לשפר את התכנון המוצע (שלב הפקדה להתנגדויות). לאחר שמיעת כלל ההתייחסויות ותיקון התוכנית בהתאם, צפויה הגרסה המעודכנת להיכנס לתוקף.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "תוכנית המתאר היא תוצר של תהליך עבודה ארוך ויסודי שנועד לבנות תכנית התומכת ככל הניתן בהמשך התפתחותה של העיר ונותנת מענה לאתגרים העומדים בפניה כמרכז המטרופולין הגדול במדינה".
עוד הוסיף חולדאי כי "התוכנית מעניקה וודאות ושקיפות תכנונית, באמצעותה יכולים התושבים להתוודע לאופן השפעתה על חייהם והיא מעניקה סמכויות תכנון ואישור לוועדה המקומית, שאפשרו את קיצור וייעול הליכי התכנון. עדכון התוכנית והתאמתה לחזון העירוני היא עוד צעד לשיפור איכות החיים בתל אביב-יפו בהווה ובעתיד. אני קורא לכל התושבים והתושבות לקחת חלק במפגשי השיתוף ולהשפיע על עתיד העיר".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(37):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
29.לא באמת משתפים אותנו. מודיעים לנורבקה וייס 01/2022/13הגב לתגובה זו2 0מניסיוני, ואני השתתפתי בישיבת שולחן עגול ובדיון זום בנוגע לעתידה של כיכר אתרים, לא משתפים. זה ישראבלוף בעיניי. פשוט מחליטים בלעדנו אחרי פסבדו שיתוף ואז אנחנו קוראים על ההחלטות בעיתון. חולדאי הוא איש צבא, טייס לשעבר. דמוקראט הוא לא.סגור
-
28.שקריםאבירם 01/2022/13הגב לתגובה זו1 0לא מאמין כבר 20 שנה אומר איתו דבר ושום דבר לא קורה תעמולת בחירותסגור
-
27.הרסבועז 01/2022/11הגב לתגובה זו0 0חולדה הרס את כל תא כל כביש שנוסעים סגור שבילי אופנים אלק אופנים חשמליות הגורם לתאונות מספר 1סגור
-
26.לא שכחו ולא למדולרווח ולא לצופף 01/2022/10הגב לתגובה זו3 1ואיפה לקחי הקורונה? אחרי שנתיים קורונה עדיין החזון הוא לדחוס אנשים רבים ככל האפשר בתחבורה ציבורית.סגור
-
25.תל אביבסנדרה 01/2022/10הגב לתגובה זו1 1מילים ללא תוכן. הרס את העיר ורוצה להרוס אותה לגמרי. דורש מהתושבים, ללכת ברגל, אופניים. נראה שהוא ומשפחתו ימכרו את רכבם וירכבו על אופניים. רמת החיים ואיכותה יורדת בתל אביב. במקום לעלות.סגור
- טען עוד
-
24.תל אביב זו לא כפררינה 01/2022/10הגב לתגובה זו0 1המטרו ומחיקת כחול לבן החלו מיד לאחר התובענה הייצוגית שהגשתי על התמרורים בכל העיר שלא מוצבים כדין. זו הסיבה שהם ממש לא רוצים מכוניות למרות שיש נכים ואנשים מבוגרים של יכולים ללכת ברגל מרחקים ולא לרכוב על קורקינט וגם לא לעלות לאוטובוס או להגיע לתחנות.סגור
-
23.עשיתם קופי פייסט להודעה של העירייה, איפה הדרמה?! (ל"ת)טו 01/2022/10הגב לתגובה זו2 0סגור
-
22.מילים יפות בסך הכלמריה 01/2022/10הגב לתגובה זו3 0כלום לא הולך להיעשות אז בשביל מה החרטות?!סגור
-
21.שיתוף הציבורדן 01/2022/10הגב לתגובה זו3 0הבלוף הכי גדול...מעבירים מצגת כמובן שיש שאלות אולם אין תשובות ואז טוענים ששיתפו את הציבורסגור
-
20.הרב וחורבןשר השרים 01/2022/10הגב לתגובה זו4 0פקחים מצלמות נתיב תחבורה ציבורית . שבילי אופניים במקום חנית רכב . דוחות דוחות ועוד דוחות. במפרים במפרים ועוד במפרים. בזמן כהונתך הרסת את העיר. פקקים נבנו גורדי שחקים ומשכו לכאן מאות אלפי כלי רכב. ומי אוכל אותה תושבי תל אביב. בטלת אלפי מקומות חנייה סתם ללא צורך . לא נשאר לך הרבה תתקן את מעשיךסגור
-
19.כתבה ארורה ומלאה בפאתוס ושקרים (ל"ת)לייבו 01/2022/10הגב לתגובה זו4 0סגור
-
18.דבר המפרסםחיים 01/2022/10הגב לתגובה זו3 0האם יש משהו דף המסרים שהעירייה של"ח וטרם הוספתם בגוף הכתבה?סגור
-
17.מנוולהרס לעיר 01/2022/10הגב לתגובה זו3 0המנוול אשמדאי הזקן אוכל הכלבים הרב את העיר כליל ה' יתן בו דין תורהסגור
-
16.חולדאי לך הביתה. עברת את הגבול ובגדת באמון בוחריךרויטל 01/2022/10הגב לתגובה זו7 0שגעון הגדלות שלך הורס את העיר שבנית במו ידיך. כאילו בחרת צוות של אנאלפאבתים חסרי השכלה הנדסית מינימלית בכדי לתכנן את שבילי האופניים והנתיבים הצמודים להם. כל בוקר ולפחות 3 פעמים ביום התושבים מקללים אותך ורואים אותך אחראי לסיוט שאנחנו חווים בעיר בשנתיים האחרונות. מי שמע על נתיב תחבורה ציבורית שעובר לאורך כביש מרכזי שבקושי עוברים בו אוטובוסים (קקל מנמיר עד איילון) או נסיעה שלקחה בעבר 5 דקות והיום לוקחת 20 (מרמת אביב ג' לבית הספר ארזים. גם לאליאנס הדרך הפכה למייסרת) מה עשית לנו? לך הביתה כברסגור
-
15.הרס הכלבוב הבנאי 01/2022/10הגב לתגובה זו7 0הבן אדם סגר כבר את כל העיר והדרך לדיזנגוף נהייתה סיוט פקק אחד גדול וגדרות בכל חור בעיר אבל אני מת על העיר הזו למרות כל הנזק שעשה חולדאי הביתה!!!סגור
-
14.תל אביב הרוסה!!!ברוך 01/2022/10הגב לתגובה זו6 0עזבתי את תל אביב,לפני ארבע שנים,חזרתי לבקר,עיר הרוסה,כל כביש חצו לשניים,למסלול אופניים,שלמעשה,הם נוסעים גם בכביש,עם מליון עבירות תנועה,העיר הרוסה,העיקר שראש העיר גאה בהתקדמותסגור
-
13.אולי שיתחיל בזה שקצת גשם לא יגרום להצפותערן 01/2022/10הגב לתגובה זו3 0העיר זה לא משחק לגו שלך מר חולדאיסגור
-
12."עיר לכל תושביה" , "לקחת חלק בתכנון" ? קשקוש גדול .קשקשן על חולדאי 01/2022/10הגב לתגובה זו5 0דוחקת תושבים וותיקים (40 שנים אני בתא) ואת ילדיהם שנולדו וגדלו כאן , לטובת משקיעים ותושבי חוץ סיוט ברחוב ובכבישים ,תחבורה ציבורית בלתי נסבלת . "לקחת חלק התכנון" איך ? ,לא שמים קצוץ על התנגדויות תושבים לבנית מגדלים לאורך חופי הים ,קומבינת הדולפינריום ,יצחק אלחנן , כיכר אתרים , כיכר השעות היפות . מילים מילים של חולדאי , בשטח המצב הפוך .סגור
-
11.מעניין שחולדאי שכח את שכונת התקווה. אנחנו מחכים כבר 50צדק צדק תרדוף 01/2022/10הגב לתגובה זו5 050 שנה שהתושבים של השכונה. מחכים שיחלקו את הרכוש שלהם. אם זה בתים חנויות. עסקים שונים. בקיצור . מוש"א . שיכולים לקדם את השכונה ולפתח . אבל שכונת התקווה לא נמצאת במפה של תל אביב. דוחקים אותה לפינה נעלמת.סגור
-
10.לעשיריםניסים 01/2022/10הגב לתגובה זו6 0העשירים יתעשרות והשאר ינחתו יותר למטה ,סגור
-
9.העיר הכי מדהימה בעולם. כל הזמן משתפרתגבי 01/2022/10הגב לתגובה זו4 8כל הכבוד לכל העושים במלאכהסגור
-
אכן כך. אבל יש כבר הרבה סדקים בבועהמשקיפה 01/2022/10הגב לתגובה זו2 0היא אכן העיר הכי מדהימה בעולם למרות ההתעללות המתמשכת נגדה בשנים האחרונות ..כמה זמן זה עוד יכול להחזיק? יש כבר הרבה סדקים בבועהסגור
-
8.ולנו יש את משה לאון שעושה כלוםחזי 01/2022/10הגב לתגובה זו4 3משה לאון. עצלן. ופחדןסגור
-
עשיתי לך לייק בגלל פחדןאניהיא 01/2022/10הגב לתגובה זו0 0אבל אני חושבת שמה ליאון עשה הרבה לניקיון העיר.והטרוניה שיש כלפיו אינה נובעת מעצלנות ואינה מצוינת דוקא אליו.גם בתל אביב הברברן נזכר פתאום לשפץ שיפוץ יסודי,עד כדי כך שעוד מעט האדמה תבלע אותנו.מה קרה לכם שפתאום נזכרתם.והטענות והמענות שמופנות אל כל ראשי הערים הם בגלל הכמות המטורללת.העיר כולה הפוכה.היו צריכים לשנות סדרי עדיפויות.קודם כל תחבורה ציבורית.הרי הוכח מעל כל צל של ספק שהבעיה המאומצת לא מורידה מחירים.אפילו אם לא מספיקים לבנות כל מה שתכננו עדיין כמות הדירות גדלה מאד,והמחירים רק עולים מאד.הייתי אומרת שזה כישלון של התכניתסגור
-
ירושליםיעל 01/2022/10הגב לתגובה זו0 0מניחה שאם היית גר תא היית בוכה פי כמה עיר מזעזעתסגור
-
ירושלים בזכות משה ליאוןחן 01/2022/10הגב לתגובה זו0 2משה ליאון עושה המון המון המון, אתה גר בירושלים? יצאת מהבית? העיר סוף סוף נקיה הכל מתוקתק . מה לא עובד? מעניין?סגור
-
7.תל אביבמשה 01/2022/10הגב לתגובה זו13 3חולדה לך מאיתנו כבר הרסת תעיר בושה לך לדרכךסגור
-
6.סחיטהדייב 01/2022/10הגב לתגובה זו14 3בקיצור חולדאי מתכנן עוד כמה מהלכים שיהפכו את העיר יותר יקרה, בלי חניה, עם יותר קושי לחיות בה ולנוע ממקום למקום בתוך העירסגור
-
לא יאומןאניהיא 01/2022/10הגב לתגובה זו0 0תל אביבי היא לא בשביל כל אחד.סגור
-
5.לא מבינה את אלה שחובשים כיפה בגודלחילונית 01/2022/10הגב לתגובה זו2 2כפתור! (אתם לא עושים טובה לאף אחד..) עדיף כבר שלא תחבשו כיפה.סגור
-
דוקא חובשי השטריימליםאניהיא 01/2022/10הגב לתגובה זו0 0היו מתחברים בכף ומאחורי גבנו,עם האייטולות מאיראן אפילו,מוכרים את שאר היהודים בעבור הישרדותם הנעלה.אז ברור שאנחנו כיפות קטנות סרוגות אנשים שמאמינים שאדם עובד לפרנס את ילדיו עובד בעצם את השם! הם אלו שאנחנו אוהבים.ומכיוון שאין הדרה לאישה באינטרנט,הגברים צריכים לשמוע אותי ולהכיר בקיומיסגור
-
4.חלאס כבר עם צופית גרנט ושולי רנד!! (ל"ת)כבר נמאסתם!! 01/2022/10הגב לתגובה זו3 2סגור
-
3.חולדאי אתה ממרר לנו את החייםתל אביבי 01/2022/10הגב לתגובה זו15 3כל העיר אתרבניה אחד גדולסגור
-
חולדאידוד 01/2022/10הגב לתגובה זו3 0חולדאי לך הביתה אתה לא רלוונטי אתה חונק את העיר שלנו הארנונה הכי יקרה היטל שמירה על מה אזו שמירה זה דמי חסותסגור
-
2.תרגיל ביחסי ציבוראלה 01/2022/09הגב לתגובה זו14 2אז נגיב. יופי. אם התגובות יתאימו ויריעו לו הוא יאמץ אותן וימנף אותן ואם יתנגדו ויבקרו הוא יתעלם מהן ו/או יקבור אותן עמוק עמוק. זה האיש.סגור
-
כולם ככה חמודהאניהיא 01/2022/10הגב לתגובה זו2 0חשובות יותר התוכניות שלו,מה דעתנו עליהן .אבל אתם נשארים עם פולחן אישיות ולא יעזור בית דין הא?! אולי אפילו להפךסגור
-
1.ראש העירייה ממשיך לנסוע ברכב. שיםביק לבלבל במוח. (ל"ת)מפקדהבסיס 01/2022/09הגב לתגובה זו14 3סגור