נדל"ן ותשתיות

אורט בראודה בכרמיאל מכפילה את הקמפוס בעלות 400 מיליון שקל

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל מתרחבת ותכפיל את שטחה:
תבנה קמפוס חדש להנדסה בשטח של כ-30 אלף מ"ר בשלב הראשון יושקעו כ-200 מיליון שקל
אריאל נוי | 
אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה (צילום באדיבות המכללה, באדיבות משרד האדריכלים מנספלד קהת)
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכרמיאל, אישרה תכנית אב אדריכלית לבניית קמפוס חדש למכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. התכנית כוללת הקמה של כ-10 מבנים, שיתפרשו על שטח של 95 דונם וכ-30 אלף מ"ר, אשר עלות הקמתם מוערכת בלמעלה מ- 400 מיליון שקלים.
הבנייה תחולק לשלושה שלבים כאשר השלב הראשון צפוי לצאת לדרך במחצית הראשונה של 2022 והוא יכלול הקמת שני מבנים בעלות של כ-100 מיליון שקל. המבנה הראשון יתפרש על שטח של 2,500 מ"ר והוא מיועד בעיקרו למחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה.
המבנה השני, בשטח של כ-3,500 מ"ר, מיועד למחלקה להנדסת מכונות ולמחלקה לפיזיקה  וכן תשתית ראשונית לפתיחת מסלול חדש בהנדסה אזרחית. שני המבנים יכללו בעיקר מעבדות ומשרדי מרצים. בניית השלב הראשון צפויה להסתיים ב-2025. לאחר מכן יבנה מבנה הוראה רב תכליתי נוסף בהשקעה של 80-100 מיליון שקל.
ההשקעה הראשונית, בסכום של כ-100 מיליון שקל, מגיעה ממקורות המכללה בסיוע הות"ת (הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה). ההשקעות בהמשך מתבססות על תרומות, מקורות המכללה וכן תמיכה של הות"ת.
המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה משתרעת כיום על שטח של כ-17 אלף מ"ר. בניית הקמפוס העתידי תאפשר הגדלה של כמות הסטודנטים והתאמה של תשתיות ההוראה והמחקר לצרכי ההווה והעתיד וכן פיתוח תחומים אקדמיים חדשים, לצד שיפור משמעותי בתנאי המחייה של הסטודנטים בקמפוס כמו גם חווית הלמידה שלהם ויעילותה.
פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה: "במקביל להטמעת שיטות לימוד חדשניות, ופיתוח מעבדות ומרכזי הדגמה. הקמפוס החדש יאפשר מיצוי המהלכים לשם עיצוב ארגז הכלים החדשני עימו יצאו המהנדסים-הבוגרים אל עולם העבודה החדש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה