נדל"ן ותשתיות

בהשקעה של 860 מיליון שקל: זה הפרויקט הבא של קבוצת עזריאלי

קבוצת הנדל"ן תבנה את קמפוס סולראדג' החדש במתחם צפון גלילות, בהשקעה מאסיבית, כמו כן נחתם הסכם שכירות ל-15 שנה עם אופציה ל-10 שנים נוספות החל משנת 2025

כפיר אדר | 
קמפוס סולראדג (צילום גלעד לן)
קבוצת עזריאלי וחברת סולראדג' הודיעו היום (שלישי) כי חתמו על הסכם במסגרתו קבוצת עזריאלי תבנה את קמפוס החברה החדש על קרקע שעזריאלי רוכשת במתחם גלילות צפון. הקרקע, בשטח של כ-26 דונם ממוקמת צפונית למתחם גלילות בצד המזרחי של כביש החוף. קמפוס סולראדג' ייבנה על שטח קרקע של כ-16.5 דונם ויכלול בניין עצמאי בשטח של כ-38 אלף מ"ר ו-950 מקומות חניה.
הסכם השכירות עם סולראדג' הינו ל-15 שנה, וכולל אופציות להארכה עד לתקופה כוללת של 24 שנים ו-11 חודשים. ההסכם צפוי להניב NOI שנתי של כ-62 מיליון שקל. קבוצת עזריאלי צפויה למסור את הפרויקט במהלך שנת 2025 והוא יתוכנן במשותף עם סולראדג'. על יתרת הקרקע הזמינה לבניה בהיקף של כ-9 דונם, מתכננת קבוצת עזריאלי לפתח שטחים נוספים למסחר ותעסוקה בהיקפים דומים הצפויים להניב NOI דומה. בכוונת החברה לקדם תב"ע לתוספת זכויות בשטח האמור.
SolarEdge הינה חברה ישראלית ציבורית, מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הנסחרת בנאסד"ק בארה"ב לפי שווי שוק של כ-11 מיליארד דולר. החברה מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של מוצרים ושירותים בתחום האנרגיה המתחדשת כגון: מערכות סולאריות ביתיות ומסחריות המאפשרות ניצול מקסימאלי של אנרגיה, רכבים חשמליים, סוללות נטענות, ניהול בית חכם ועוד. המערכות של SolarEdge נמכרות בלמעלה מ-130 מדינות ברחבי העולם, ומאפשרות למאות אלפי לקוחותיה ליהנות יום יום מייצור אנרגיה נקיה וירוקה, עצמאות אנרגטית, והוזלה משמעותית בעלויות החשמל.
קבוצת עזריאלי וחברת סולראדג' מודיעות על העסקה לאחר שלאחרונה הודיעו קבוצת עזריאלי וחברת הפינטק ראפיד (Rapyd) כי חתמו על הסכם שכירות משמעותי בשטח של כ-13,500 מ"ר במגדל המשולש במרכז עזריאלי ו-14,000 מ"ר נוספים במגדל הספירלה, שאכלוסו צפוי בשנת 2026. שני המגדלים ממוקמים בסמיכות האחד לשני, והם חלק ממרכז עזריאלי תל אביב. היקף העסקה מוערך בכ-100 מיליון ש"ח במגדל המשולש ועוד כ-150 מיליון ש"ח במגדל הספירלה, על פני חמש שנות הסכם ראשונות בכל מגדל.
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "אנו שמחים להודיע על עסקת ייזום והשכרת משרדים משמעותית ויוצאת דופן, עסקת דגל מתוך רצף עסקאות שמבצעת הקבוצה בתחום המשרדים. המשק הישראלי הצמיח לאורך השנים מספר חברות גדולות ודומיננטיות בתחומן אשר רבות מהן מבקשות למקם את פעילותן בקמפוס אחד מרכזי. ביצענו מספר עסקאות עם חברות מובילות אשר ריכזו את פעילותן במתחמים של עזריאלי ואנו שמחים על ההזדמנות לחבור למובילה עולמית אשר נמנית על החברות הגדולות והמובילות בישראל. עסקה זו מהווה עדות נוספת לחוסנו של תחום המשרדים בקבוצה בתקופת הפוסט קורונה ואנו מאמינים כי נמשיך לייצר עסקאות אשר מביאות לידי ביטוי את מודל העבודה במציאות החדשה."
צבי לנדאו, מנכ"ל סולראדג': "סולראדג׳ שמחה לשתף פעולה עם קבוצת עזריאלי בהקמת משכנה החדש בישראל. קבוצת עזריאלי, יחד עם סקורקא אדריכלים, הציעו לנו את התכנון הנכון ביותר עבורנו ובמיקום יוצא דופן באיכותו ובנגישותו. אנו מאמינים שהקמפוס החדש, שייבנה בהתאם לצרכים הייחודיים שלנו, כולל מעבדות פיתוח מתקדמות ושימת דגש מיוחד על בניה ירוקה, יספק לעובדי החברה סביבת עבודה מיטבית שהינה מרכיב הכרחי ביכולת שלנו להמשיך ולעמוד בתוכניות הגידול שלנו, תוך שמירה על קיימות וניצול מיטבי של אנרגיות מתחדשות".
את העסקה הובילו בקבוצת עזריאלי עו"ד נירית זאבי, סמנכ"לית, יועמ"ש ומזכירת הקבוצה, שרון לוי, סמנכ"ל פ.עסקי תחום המשרדים ומרב שלומוביץ' ברק, סמנכ"לית שיווק תחום המשרדים. את קב' עזריאלי ליוו עורכי הדין טרי אלמוזלינו-ארנון ואלון וולנר ממשרד ברנע, ג'פה, לנדה עורכי דין. את המוכרים של הקרקע ייצגו עוה״ד לירון רוט וזיו כספי ממשרד גינדי כספי ושות׳ ועו״ד יעקב רוזן. את סולראדג' ייצגו עוה"ד טלי סלטון-ישועה ואיתי זמל ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון שות'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה