נדל"ן ותשתיות

12 חברות גדולות במו"מ להשכרת מעל 100,000 מ"ר שטחי משרדים

ג'קי מוקמל יו"ר "CBRE ישראל": בתחילת 2021 יש סימנים של חזרת הפעילות בשוק נדל"ן המשרדים לאור העובדה שבתקופת משבר הקורונה חברות הייטק גדלות ורכשו חברות סטארט אפ וחברות הייטק קטנות ובתקופה זו מחפשות לוקיישן לאיכלוס עתידי
כפיר אדר | 
משרד ביתי (צילום pixabay)
חברות הייטק מתכננות בימים אלו את האכלוס העתידי שלהם לחצי שנה הקרובה. כאשר הביקוש לשטחי משרדים מתרכז באזורים נגישים תחבורתית עם מעטפת רחבה של שירותים לעובדים. האזורים המבוקשים הינם : תל אביב, הרצליה, חיפה, ירושלים.
בדיקה שעשתה חברת "CBRE ישראל" בשוק הנדל"ן המניב עולה שכ-12 חברות גדולות בימים אלו נמצאות במו"מ להשכרת מעל 100,000 מ"ר שטחי משרדים. כ-80% מהעובדים שעברו בתקופת משבר הקורונה לעבוד מהבית יחזרו למקומות העבודה. סביבת העבודה משפיעה על יצירתיות ואינטראקטיביות בין העובדים ומעלה את תפוקת העבודה של החברה.
ג'קי מוקמל יו"ר CBRE הסביר: "ברבעון הראשון של שנת 2021 אנו עדים ליציבות המחירים של שוק המשרדים ואף לעליות נקודתיות לדוגמא : מחירי השכירות למשרדים בתל אביב עלו ברבעון זה ב-2% וב-97 שקל מ"ר לאחר שבשנת 2020 ירד מחירי השכירות למשרדים בכ-11%".
תחום המשרדים חווה ירידה ניכרת בפעילות המאפיינת באי-וודאות בשוק שהוסיפה להאטה ולירידת מחירים ניכרת בעיקר בקרב משתמשים אשר מחפשים שוכרי משנה (Sub Lease) לשטחיהם, שמוכנים לפשרות ניכרות על מנת לצמצם. את הוצאות הכוללות את דמי הניהול והארנונה אשר נלוות לדמי השכירות.
המחקר של CBRE ישראל קובע עוד שבתחילת 2021 הביקוש למשרדים עולה ומתחיל לחזור בעליות קלות במחירי השכירות לבניינים קלאוס A וחברות הייטק ממשיכות להובילאת תחום המשרדים באזור תל אביב.  
בצד האופטימי נציין כי שוק המשרדים בישראל מושפע רבות מסקטור הטכנולוגיה אשר עשוי להמשיך ולשגשג גם על רקע השינויים המואצים בתקופה זו, ובהם שינויים בהרגלי הצריכה, תרבות הפנאי וצורת העבודה. המעבר לעבודה מהבית ידרוש פיתוחים טכנולוגיים רבים ובפרט בתחום אבטחת המידע בו ישראל נחשבת למעצמה. בחודשים הראשונים של שנת 2021 יש ירידה חדה של עשרות אחוזים בהיקף התחלות הבנייה למשרדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה