נדל"ן ותשתיות
עשרות אלפי דירות חדשות בישראל: כך המטרו ישנה את הנדל"ן
התוכנית מסדירה את עקרונות הבנייה באזורים שבהם פוטנציאל לבניית אלפי ואף עשרות אלפי דירות, באזורי הביקוש הכי חמים בישראל
עו"ד ענת בירן, בעלת משרד ענת בירן, עורכי דין המתמחה בדיני תכנון ובנייה ובהתחדשות עירונית ונדל"ן, הגיבה להודעת מינהל התכנון על אישור תמ"א 70 כולל אישור המטרו עם רשימת כל הערים שירוויחו תחנה מבין 109 התחנות.
בין היתר אמרה כי: "אנחנו נכנסים היום לעידן תכנוני חדש במטרופולין תל אביב. התוכנית מסדירה את עקרונות הבנייה באזורים שבהם פוטנציאל לבניית אלפי ואף עשרות אלפי דירות, באזורי הביקוש הכי חמים בישראל. חיכינו לאישור התוכנית כשנתיים-שלוש, ובסוף הוא הגיע".
עוד הסבירה בירן: "חשוב להדגיש, כי האישור יורה את יריית הפתיחה לקידום של תוכניות בנייה רבות באזורי ההשפעה של המטרו, שהם המעגלים שסביב תחנות ותוואי המטרו. כידוע, באזורים אלה חל מס מוגבר של 72% בהיטל השבחה ובמס מטרו, אך מי שיזדרז ויצליח לבקש היתר בנייה עד 31.12.2030, לתוכניות חדשות שיאושרו מכוח תמ"א 70, 'יהנה' ממס מופחת של 60%. מומלץ מאוד לבעלי קרקעות וזכויות באזורי ההשפעה, להתייעץ עם אנשי מקצוע מתאימים שבקיאים בתקנות וחוק התכנון והבנייה, לפני שסוגרים איזשהי עסקה, כדי שלא ימצאו את עצמם כפופים לתשלומי מסים גבוהים מאוד שלא לקחו בחשבון, או לשינויים תכנוניים שלא היו מודעים להם".
לסיום היא טוענת: "מוסדות התכנון עשו את המוטל עליהם, הם אישרו את התוכניות לקווי המטרו, אישרו את תמ"א 70, ואת חוק המטרו, וכל מה שנשאר הוא להתחיל לבנות את הפרויקט העצום. כעת הכדור במגרש של הממשלה ומשרד התחבורה – עליהם להזדרז ולהקים את רשות המטרו, למנות מנכ"ל, להקצות תקציבים, ולהתחיל להתקדם. עד כה בשנתיים-שלוש האחרונות, כל תוכניות הבנייה שהגיעו לפתחם של מוסדות התכנון נאלצו להתיישר לעצם קיומו של המטרו, גם אם הפרויקט היה עדיין רחוק מהעין, ועכשיו נעשה צעד משמעותי קדימה ואנו מצפים לצעדים נוספים מצד הממשלה".
כזכור, הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות הרב נתן אלנתן, אישרה אמש (שני), פה אחד, את המקטע האחרון בפרויקט המטרו של גוש דן - M1 צפון. בכך הושלם התכנון של פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות.
עוד ב-
מערכת המטרו צפויה לייצר כ- 450 מיליון נסיעות בשנה (כ-2 מיליון נוסעים ביום). כעת, עם אישור המקטע האחרון, יחל שלב התכנון המפורט של כלל מערכת המטרו. לאחר האישור היום, חברת נת"ע תתחיל תיאום עם רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון לטובת הוצאת היתרים הן עבור עבודות מוקדמות לקידום זמינות והן לטובת העתקת תשתיות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה