מינויים

הרכבת הקלה בגוש דן מתקדמת: מי ינהלו את קווי המטרו החדשים?

דירקטוריון חברת נת"ע, המפעילה את הרכבת הקלה בגוש דן, אישר את המלצת ועדת האיתור של החברה למנות את לאה שמול, עדי קין קרני וקובי בן עטר לראשי מנהלות קווי המטרו בנת"ע (סמנכ"ל), אשר יובילו את את קווי המטרו M1, M2, ו-M3 שנבנים בימים אלו במטרופולין תל אביב
מערכת ice | 
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
דירקטוריון חברת נת"ע, שבונה ומפעילה את הרכבת הקלה בגוש דן, אישר בסוף השבוע את המלצת ועדת האיתור של החברה למנות את לאה שמול, עדי קין קרני וקובי בן עטר לראשי מנהלות קווי המטרו בנת"ע (סמנכ"ל). 
יחד עם לאה שמול, אשר מינויה אושר לאחרונה בחברה, ינהל כל סמנכ"ל מטרו את אחד משלושת קווי המטרו אשר נת"ע מקימה במטרופולין ת"א, וזאת לצד משנה מנכ"ל מטרו בחברה – נעה אורן.
עדי קין קרני היא בוגרת תואר שני בניהול תעשייתי, כיהנה עד לאחרונה כסמנכ"לית פיתוח ביצוע ותפעול באנלייט לוקאל. לפני כן, כיהנה קין קרני כסמנכ"לית חטיבת הרשת המטרופולינית בנתיבי איילון.
לאה שמול היא מהנדסת חשמל בהכשרתה ובעלת תארים שניים במנהל עסקים ומשפטים. משמשת בשנים האחרונות כמנהלת הביצוע בקו הירוק בנת"ע, ובין השאר ניהלה את הקמת המנהרה והתחנות ברחוב אבן גבירול בת"א. לפני נת"ע, שימשה שמול כמנהלת חטיבת פרויקטים הנדסיים בחברת החשמל.
קובי בן עטר הוא בעל תואר ראשון ושני בארכיטקטורה, כיהן כסמנכ"ל ב"ורנט טכנולוגיות" האמריקאית, ולפני כן כיהן כמנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח רמת גן. 
נעה אורן, משנה מטרו בנת"ע, מסרה אחרי שורת המינויים: "נת"ע השלימה את אישור תוואי המטרו בזמן שיא, ונמצאת בשיאו של התכנון הראשוני. כבר בשנה הבאה תחלנה העבודות בשטח, והמטרו יצא לדרך הלכה למעשה. הכוחות החדשים המצטרפים אלינו הם חיזוק חשוב ומבורך להובלת המשימה אדירה, שבסופה נחוש כולנו את המהפכה התחבורתית".
עו"ד מיה ליקוורניק יו"ר הדירקטוריון, מסרה אחרי אישור התפקידים: "השלמת הצוות המוביל למטרו הוא מהלך דרמטי בהתארגנות חברת נת"ע, לקראת אתגרי המטרו, פרויקט שכמוהו עוד לא היה בישראל. אני בטוחה כי החברה תצלח את האתגרים והמשימה, באמצעות עובדיה המסורים והניסיון הרב והייחודי שצברה החברה בהקמת רשת הרק"ל".
איתמר בן מאיר, מנכ"ל נת"ע, הוסיף: "אני שמח ומברך על הצטרפות הכוחות החדשים לנת"ע. אני בטוח ששלושת המנויים יהוו את חוד החנית של המטרו בביצוע יעיל ומקצועי של פרויקט התחבורה הגדול והמאתגר שהוקם בישראל. מטרופולין ת"א משווע להסעת המונים טובה, ואנו בנת"ע נביא בשנים הקרובות לציבור רשת רק"ל משובחת ומערכת מטרו מהירה אמינה ובטוחה לרווחת ציבור הנוסעים".
פרויקט המטרו הוא פרויקט תשתית התחבורה הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. הפרויקט כולל שלושה קווים: M1, M2, ו-M3, אשר ירחיבו וישלימו את מערכת הסעת ההמונים במרכז ישראל. הפרויקט צפוי לעבור דרך 109 תחנות לאורך 150 ק"מ ובשטחן של 24 רשויות מקומיות.
המטרו עתיד להסיע על פי המתוכנן כ-2 מיליון נוסעים ביום, ולשנות ביחד עם הרכבות הקלות את הרגלי הנסיעה בגוש דן. הפרויקט מוערך בכ-200 מיליארד שקל. בשנה הבאה צפויה החברה להתחיל בעבודת קידום הזמינות בשטח, בין היתר בהקמת דיפו סגולה בפ"ת ודיפו ראשונים בראשון לציון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה