נדל"ן ותשתיות

בבני ברק מצאו פתרון למצוקת הדיור: המגמה המסוכנת שכבשה את העיר

הפתרון למצוקת הדיור בבני ברק: לרגל החג, מאות סוכות מוקמות ברחבי העיר הצפופה בישראל. אבל, במקום לפרק אותן בצאת החג, תושבי העיר מעדיפים לנקוט במהלך לא חוקי ומסכן חיים ולהפוך אותן לחדר נוסף בבית  | כל הפרטים
מערכת ice | 
בני ברק (צילום ויקיפדיה)
אחת הסוגיות המדאיגות ביותר בחברה החרדית כיום היא המחסור בהיצע בדירות למגורים ובשל הגידול הדמוגרפי זו רק הולכת ומחמירה. המצב מאלץ את הדיירים לנקוט בפתרונות שונים על מנת לענות על מצוקת הדיור, כשלעיתים אלו עוברים על חוקי התכנון והבנייה בארץ. 
לרגל החג המרפסות ברחבי העיר בני ברק, התמלאו בסוכות סוגרות. אך רבים אינם יודעים שאלו לא יפורקו בצאת החג, אלא יישארו שם לאורך כל השנה. תחילה נסביר, תוכניות הבנייה בבני ברק מאפשרים בניית מרפסת סוכה שיכול באופן חוקי להיסגר לרגל החג. ממהלך ששואף לאפשר לתושבים לציין את החג כהלכתו, הוא הפך לפרצה בחוק שמאפשרת לתושבים להרחיב את דירותיהם על ידי פתרונות מסכני חיים.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-Ynet, התופעה רווחת גם בערים חרדיות נוספות ברחבי הארץ. בנוסף, יש לציין שהאכיפה בתחום התכנון והבנייה מבוצע על ידי הרשויות המקומיות מה שמסביר למה לא נרשמה אכיפה משמעותית בתחום עד כה. 
הסיבות העיקריות לקיומה הנרחב של התופעה הבעייתית בבני ברק, היא הכמות המועטת של השטחים החדשים בהם היא יכולה להתרחב ובמקביל, ישנה מגבלה קהילתית/הלכתית לפיה בתי המגורים אינם יכולים להיות גבוהים מ-6 קומות (וקומת גג). לאחר שהעירייה נכשלה באכיפת התופעה, הרשות לאכיפה במקרקעין נכנסה לתמונה והתחילה לאכוף עבירות בנייה בבני ברק, במקום ולצד נציגי העירייה.
בחג הסוכות, מהווה בבני ברק מוקד לביצוע עבירות בנייה. למרות שהקמתה של כל סוכה דורשת קבלת היתר בנייה, האכיפה בתחום לא מתקיימת, מה שמוביל לכך שחלק מהסוכות הופכות למבני קבע המרחיבים דירות.
כמו כן, למהנדס העיר יש סמכות להפסיק עבודות לא חוקיות, אך בזמן החג זה לא מתאפשר. צווי הריסה יכולים להינתן רק כשעבודות מתבצעות, ולא אם המבנה אוכלס. מעבר לסיכון הבטיחותי, המצב הנוכחי פוגע בהתחדשות העירונית בבני ברק, שבה יש פוטנציאל גבוה לפינוי-בינוי, אך חריגות הבנייה משפיעות לרעה על זכויות הבנייה של משפחות.
עיריית בני ברק, התייחסה למידע המופיע בכתבה ומסרה ל-Ynet בתגובה כי: "ראשית, חשוב לנו לעדכן ולהבהיר כי לפחות חלק מן המידע שבכתבה הינו שגוי ומוטעה לחלוטין. מכל מקום, עיריית בני ברק נבחריה ועובדיה, משתפים פעולה עם כל הליך בדיקה או חקירה באשר הם. אנו משוכנעים כי עם מיצוי ההליכים יתברר כי לא נפל כל פגם בפעולות העירייה. נעדכן, כי מאז כינונה של מועצת העיר הנוכחית וכניסתו של ראש העיר לתפקידו, הוחמרו מאוד פעולות האכיפה וההריסה כנגד בניה בלתי חוקית, תופעה שהיא בגדר מכת מדינה ולא נחלת העיר בני ברק בלבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה